Контактна група розподільника запалювання - це електромеханічний пристрій, розташований у системі запалювання автомобілів із контактним запалюванням. Він виконує дві ключові функції:
- Коли ви повертаєте ключ у замку запалювання, контактна група замикає і розмикає електричні ланцюги. Це дає змогу подавати живлення на свічки запалювання та інші важливі компоненти двигуна під час запуску та роботи.
- Також відповідає за напрямок високовольтного струму від котушки запалювання до потрібної свічки запалювання в потрібний момент часу. Це забезпечує правильний порядок займання паливної суміші в циліндрах двигуна.
Контактна група розподільника запалювання: принцип роботи
Під час повороту ключа в замку запалювання струм проходить через контактну групу. Коли ключ перебуває в положенні "Увімкнено" (не запуск), контактна група замикає живлення на необхідні системи автомобіля, такі як панель приладів і фари.
Повернення ключа в положення "Старт" активує стартер. Одночасно з цим контактна група обходить баластний резистор, забезпечуючи повну потужність котушці запалювання для створення сильної іскри на свічках запалювання. Після успішного запуску двигуна ключ повертається в положення "Увімкнено", і контактна група вимикає живлення від стартера, залишаючи інші системи під напругою.
Під час роботи двигуна обертається вал розподільника запалювання, а разом з ним і циліндр. Пластини на циліндрі по черзі торкаються нерухомого контакту, відповідального за подачу струму до потрібної свічки запалювання в порядку роботи циліндрів двигуна.
Ознаки несправності контактної групи
З часом контактна група розподільника запалювання може зношуватися, що призводить до проблем із запуском двигуна, його нестабільної роботи або навіть повної відмови. Якщо двигун важко запускається, особливо в гарячому стані, це може бути ознакою того, що запчастина не забезпечує належного струму для котушки запалювання. Зношені контакти можуть призводити до нерівномірної подачі струму на свічки запалювання, що спричиняє пропуски запалювання та нестабільну роботу двигуна на холостих обертах. Обгорілі контакти можуть призводити до перебоїв у роботі двигуна, особливо під час прискорення або навантаження. Неправильне запалювання паливної суміші через несправну систему може призводити до підвищеної кількості шкідливих речовин у вихлопних газах. Зношені контактні пластини можуть стукати або деренчати під час роботи двигуна, що супроводжується неприємними вібраціями.