Гальмівний барабан - це елемент гальмівної системи, на який тиснуть гальмівні колодки. За своєю конструкцією це досить проста деталь, у конструкції якої є багато нюансів.
Конструкція барабанного гальма
гальма барабанного типу на автомобілях з'явилися одними з перших. Конструкція їх відносно проста та надійна. Нерухлива частина гальма включає пару гальмівних колодок, шарнірно закріплених на гальмівному щиті, який, у свою чергу, нерухомо закріплений на підвісці заднього або переднього колеса. Також на цьому диску закріплено один або два гідроциліндри.
Обертаюча частина представлена гальмівним барабаном, одна з поверхонь якого охоплює гальмівні колодки. Плоска поверхня гальмівного барабана затиснута між маточиною колеса та колісним диском. При гальмуванні автомобіля гальмівні колодки розтискаються та впираються в барабан. Таким чином, створюється сила тертя, яка уповільнює обертання колеса та гальмує авто.
Конструкція передніх та задніх гальмівних барабанів практично ідентичні. На більшості сучасних авто, переднє гальмо барабанного типу практично не застосовується, через свою меншу ефективність при габаритах, аналогічних дисковим гальмам.
З огляду на вагу автомобіля, можна собі уявити, яка велика сила діє на барабан, намагаючись його розірвати. Одночасно з цим через поверхню барабана в атмосферу розсіюється тепло, що виділяється під час тертя. Саме тому над конструкцією барабана постійно працюють конструктори. Перші барабани були повністю сталевими та недовговічними.
Сучасний гальмівний барабан – це, як правило, двокомпонентна деталь. При цьому корпус барабана виконується з легкого сплаву теплопровідного, а циліндрична гальмівна поверхня виготовлена з чавуну особливого складу. Особлива увага при виготовленні барабана приділяється чавунній вставці. Матеріал вставки повинен мати хороший коефіцієнт тертя з матеріалом гальмівних колодок, при цьому володіючи гарною зносостійкістю і міцністю на розрив. Все це впливає на ціну виробу.
Зношування гальмівних барабанів
І все ж гальмівні барабани зношуються. До цього наводять кілька причин:
- забруднення гальмівної поверхні та поверхні колодок;
- агресивний стиль водія;
- невідповідність матеріалу гальмівних колодок матеріалу барабана;
- невисока якість матеріалу, з якого виготовлений барабан.
Другий пункт вимагає окремого пояснення. Справа в тому, що дороги в Україні далекі від ідеалу, тому гальмування перед кожним дефектом дорожнього полотна для зносу гальмівного барабана буде схоже на агресивний стиль їзди.
В результаті зносу поверхня барабана стає далекою від ідеального циліндра. На ній утворюються хвилеподібні канавки, сходинка на краю робочої поверхні. Через знос гальмівного барабана інтенсивність зносу гальмівних колодок збільшується, а ефективність гальмування зменшується. Також у зв'язку із зменшенням товщини робочої поверхні зменшується міцність самого барабана, що загрожує серйозною аварією на дорозі.
Заміна гальмівного барабана
Якщо гальмування автомобіля погіршилося або з'явилися сторонні призвуки, саме час звернеться на сто АТЛ. Тут не тільки точно визначать причину несправності, але й підберуть заміну вузлу, що зносився. Тим же, хто вирішить замінити гальмівний диск самостійно, важливо знати, за якими параметрами підібрати і купити гальмівний барабан у мережі atl.ua. Головними розмірами гальмівного барабана є діаметр робочої поверхні та кількість кріпильних отворів. Інші розміри гальмівного барабана ви можете уточнити, зателефонувавши на нашу гарячу лінію, при цьому бажано мати VIN код вашого автомобіля.