Несправний акумулятор – це джерело величезного ризику по дорозі. Якщо він вирішить «відключиться» в дорозі, проблем не уникнути, і добре, якщо все закінчиться лише необхідність викликати евакуатор.
Механіки «АТЛ» рекомендують регулярно проводити діагностику АКБ і вчасно усувати несправності. це не тільки виключить ризики, а й заощадить час та гроші.
Типи акумуляторів
Існує два типи акумуляторів – обслуговуються та необслуговуються. Обслуговуються пластини виготовлені зі свинцю; в результаті хімічних реакцій у банках вода переходить у газоподібний стан та випаровується. Відсутність потрібно компенсувати, тобто за рівнем води потрібно постійно стежити.
У необслуговуваних як електроліт використовуються гелі з вмістом кремнієвої кислоти. Гальванічний елемент є закритою системою і компенсувати нестачу електроліту не потрібно. Однак згодом такий акумулятор може вийти з ладу.
Для чого необхідно проводити діагностику автомобільного акумулятора?
Діагностика АКБ дозволяє виявити пошкодження на початковому етапі та оперативно їх усунути, здійснивши ремонт та відновлення. Своєчасна діагностика дозволяє продовжити термін експлуатації акумулятора, а також виключає ризик виходу АКБ з ладу в невідповідний момент.
У тяжкому випадку, коли ремонт неможливий, завдяки такій перевірці можна буде виявити проблему і заздалегідь підготуватися до фінансових витрат і заміни.
Що входить до діагностики АКБ
Діагностика АКБ включає візуальний огляд акумулятора та перевірку професійним обладнанням. Правильний візуальний огляд батареї дозволяє виявити механічні пошкодження та поломки.
Основні причини поломки акумулятора, які виявляються візуальним шляхом – це не тільки пошкодження корпусу, а й сульфатація пластин, замерзання електроліту за низької температури на вулиці, окислення контактів.
Перевірка професійним тестером включає ряд ключових параметрів справності акумулятора:
▪ реальна пускова напруга;
▪ ступінь зарядженості;
▪ рівень електроліту;
▪ якість електроліту;
▪ ресурс, що залишився;
▪ час утримання заряду.
Як проводиться діагностика батареї
Діагностику АКБ можна проводити при знятому акумуляторі (повна перевірка за всіма параметрами) і при незнятому (експрес-діагностика проводиться швидше, але дає не повну картину).
Як проводиться діагностика батареї
Діагностику АКБ можна проводити при знятому акумуляторі (повна перевірка за всіма параметрами) і при незнятому (експрес-діагностика проводиться швидше, але дає не повну картину).
Починають завжди з візуального огляду – зверху на корпусі є заглушки, при знятті яких з'являється доступ до ємності з електролітом. Він має повністю покривати пластини акумулятора. Щоб точно визначити рівень електроліту використовують спеціальну скляну трубку: її опускають у ємність, затиснувши верхній отвір, а потім дістають і перевіряють рівень рідини лінійкою. Якщо стовпець показує значення менше 12 мм, електроліту недостатньо, його потрібно компенсувати водою. Якщо стовпець має значення більше 15 мм – потрібно прибрати надлишки шприцем.
Особливу увагу необхідно звернути на колір електроліту – він говорить про густину речовини. В ідеалі рідина має бути прозорою. Якщо вона темніє, набуває червоного відтінку, значить йдуть процеси окислення, і батарею необхідно змінювати.
Заряд батареї заміряють спеціальним діагностичним інструментом (разом з ним можна використовувати навантажувальну вилку або мультиметр, але з професійним обладнанням працювати простіше, та й показники набагато точніше). Для цього повністю заряджають АКБ, а тест починають за годину, при повністю вимкненому авто. Номінальні параметри справного акумулятора становлять 12,5−13 В.
Перевірка АКБ на авто займає від 20 хвилин до години. Вона пов'язана з дуже точними обчисленнями на невеликих діапазонах, його особливостями та станом, тому в кожному конкретному випадку час діагностики та обслуговування може відрізнятись.
Мережа автосервісів «ATL» надає таку послугу на особливих умовах – за низькою ціною та без черг. Записуйтесь на діагностику автомобільного АКБ та проблем з батареєю ніколи не буде!