Будь-який автовласник завжди стоїть перед вибором: яку гуму йому використовувати сезонну чи всесезонну. Обидва варіанти мають свої переваги та недоліки, тому в даному випадку варто розглянути вибір детальніше.
Всесезонна гума
На пострадянському просторі найбільшого поширення набули всесезонні покришки. Ними оснащуються нові автомобілі в базовій комплектації, також їх найчастіше купують замість відпрацьованих шин. На перший погляд це обіцяє суцільні вигоди: один комплект коштує дешевше двох, а їздити на ньому можна в будь-яку погоду (за запевненням маркетологів).
Але при цьому розробляються спеціальні вироби для літнього та зимового сезонів. Практично у всіх європейських країнах на законодавчому рівні рекомендується використовувати сезонну гуму. Також це пов'язано зі зміною зимової гуми для колеса у чітко встановлені терміни. Невиконання цих законів може загрожувати не просто штрафами, а й позбавленням водійської ліцензії. І цьому є раціональне пояснення.
Навіщо потрібна сезонна гума?
Все пояснюється дуже просто. Гума, з якої виготовляють покришки, при зміні температури кардинально змінює свої властивості. Наприклад, літня гума при високих температурах має ідеальні характеристики: вона міцна і пружна, а також відмінно тримає контакт з дорогою. При зниженні температури до +5-7 градусів вона стає дуже твердою. А при температурі 5 градусів за показниками зчеплення вона мало чим відрізняється від пластмаси.
Зимова гума ідеально підходить для негативних температур: вона відносно м'яка, тому колесо не прослизає, а автомобіль не заносить. Але при підвищенні температури вона розм'якшується ще більше, тому влітку дуже швидко стирається.
У США для ідеально рівних, чистих і сухих доріг в умовах м'якої та малосніжної зими розробили особливий склад гуми, який є оптимальним при температурах від +5 до +10 градусів. При виході з цього діапазону її характеристики будуть гіршими, ніж у сезонних покришок. Якщо зі швидким стиранням спекотного літа ще можна змиритися (це не дуже помітно і загрожує лише більш частою зміною шин), то при морозах і снігу такі колеса можуть спровокувати аварію.
Крім цього слід пам'ятати про малюнок протектора. Для літніх шин він планується в першу чергу для запобігання акваплануванню на мокрому після дощу асфальті, а для зимових - з метою ефективного руйнування (роздавлювання) утрамбованої снігової кірки і тонкого льоду. Тому в першому випадку буде більше водовідвідних канавок, а в другому - більш глибокий рисунок протектора. Протектор всесезонки роблять комбінованим, тому він не відповідає умовам ні літньої, ні зимової їзди.
Для кого підійде всесезонна гума?
У більшості випадків всесезонні шини для вітчизняних умов не підходять. Швидкість стирання у них вище, ніж у пари літньої та зимової гуми, але забезпечення безпечного водіння при цьому гірше. Порекомендувати їх можна хіба що для вантажівок: володіючи великою масою, вони можуть ефективно видавлювати воду і розбивати крижану кірку однією і тією ж всесезонкою. Але навіть в цьому випадку водієві вантажівки бажано пересуватися по якісним автострадам, а на засніжених дорогах надягати на колеса ланцюга. Також можна їздити виключно в містах південних регіонів країни, де зими м'які, а сніг випадає рідко.
Висновок очевидний — комплект із зимової та літньої гуми буде більш кращим, ніж використання всесезонної. Сезонні вироби однозначно кращі з таких причин:
- Висока безпека водіння завдяки зниженню ймовірності аквапланування та занесення, а також зниження гальмівного шляху.
- Менші витрати, пов'язані з високою швидкістю стирання всесезонки в літній період. В залежності від кліматичних умов витрати на купівлю всесезонних шин будуть в кілька разів вищими, ніж для сезонних.
У даному випадку краще убезпечити себе і пасажирів, а також насолоджуватися максимально комфортною їздою.