Будь-які шини з часом обов'язково зазнають зношування. Це може бути нормальне, закономірне зношування, коли вони відпрацювали свій час. А може бути передчасне зношування, яке настає при неакуратному керуванні, гальмуванні або при проходженні крутих поворотів. Часто передчасне зношування покришки може статися через дефект виробника. Дуже важливо вчасно визначити зношування та вжити відповідних заходів.
Перевірка шин на зношеність
Будь-який автовласник може контролювати знос протектора декількома надійними і зручними способами:
- цифровий індикатор;
- індикатор зносу покришки;
- вимірювання глибини профілю.
Деякі шини оснащуються системою цифр. Вони відображають глибину гуми, а стираються з часом. Ви завжди візуально зможете визначити ступінь зношування.
Найчастіше автовласники використовують індикатор зношування. На покришці в поздовжніх канавках розташовується протекторний блок товщиною до 2 мм. Якщо протектор знаходиться на одному рівні з індикатором, то таку покришку необхідно замінити.
Найточніші показники зносу протектора можна отримати тільки при використанні спеціального приладу. Цей недорогий пристрій дозволяє провести виміри в різних місцях шини.
Поведінка зношених шин на дорозі
Якщо порівнювати покришки по ступеню зносу, то можна виділити лису гуму з протектором менше 1,6 мм і напівстерті шини з протектором менше 4 мм. Нові покришки мають глибину протектора 8-10 мм.
На сухому асфальті наполовину зношена покришка практично не впливає на керованість. Частина автовласників відзначають, що в деяких випадках керованість автомобіля покращується. Також трохи знижується витрата палива за рахунок зменшення опору коченню через низький протектор.
Але це нітрохи не позбавляє водія від небезпеки при керуванні автомобілем на підвищеній швидкості. При різкому гальмуванні або проходженні повороту на швидкості може статися розрив покришки.
На мокрому асфальті лиса гума ніколи не складе конкуренцію новим покришкам. Зношений протектор істотно збільшує ймовірність аквапланування навіть на менших швидкостях. Через стертий протектор вода не повністю відводиться з плями контакту. На засніженій дорозі спостерігається збільшення гальмівного шляху і погана керованість автомобіля.
Чому потрібно вчасно змінювати шини?
Використання зношеної гуми в першу чергу позначається на наступних показниках:
- довжина гальмівної колії;
- керованість автомобіля;
- зчеплення з дорогою;
- опірність акваплануванню.
Експлуатація лисих шин робить автомобіль практично непередбачуваним в критичних ситуаціях. Зношені покришки мають менший коефіцієнт зчеплення з сухою або мокрою дорогою, що призводить до значного збільшення шляху гальмування. В моменти екстреного гальмування автомобіль стає практично некерованим навіть на сухому асфальті.
Навіть при невеликих навантаженнях на сухій дорозі лиса гума може луснути. З погіршенням погодних умов непередбачена аварійність зростає багато разів. Часто автовласники встановлюють покришки зі зношеним протектором на неведучі осі. Але це помилкове рішення. Автомобіль також буде непередбачуваним в управлінні. Нові і зношені шини мають різний рівень зчеплення з дорогою і при маневрах поводяться по-різному.
Уникнути всіх неприємностей допоможе своєчасний ремонт покришок або їх заміна. Не варто піддавати себе і всіх учасників дорожнього руху небезпеки.