Перший крок щодо зміни виду авто у любителів тюнінгу – встановлення низькопрофільної гуми та литих дисків. На думку більшості, такий крок дійсно надає автомобілю унікального дизайну. Навіть радянську класику можна перетворити на агресивний спорткар за допомогою такого популярного прийому.
Але перед проведенням таких змін варто дізнатися, як низькопрофільні шини відбиваються на характеристиках руху, так як машина повинна не тільки гарно виглядати, але й забезпечити безпечне пересування.
Яка гума вважається низькопрофільною?
Практично всім автомобілістам зрозуміле маркування гуми, адже більшості доводилося міняти колеса. Наприклад, маркування «175/80 R13» говорить про те, що висота профілю становить 80% від ширини колеса.
Така гума не вважається низькопрофільною. Тільки при співвідношенні 55% можна віднести колеса до низькопрофільних. Таке зменшення безпосередньо відбивається на ходових характеристиках.
Переваги низького профілю
Сучасна техніка стає дедалі швидше, а під час руху часто доводиться змінювати швидкість та гальмувати. Низький профіль збільшує розмір диска та гальмівної колодки, що суттєво покращує гальмівні якості.
Як правило, швидкісна гума помітно ширша за стандартні вироби, і це не випадково. Ширина збільшує площу контакту з поверхнею, покращує чіпкість з асфальтом або іншим дорожнім покриттям. По порівнянню з звичайними, шини з низьким профілем мають високий індекс швидкості. Даний показник позначається літерами англійського алфавіту: кожна з букв відповідає певній швидкості. У цьому типі гуми він починається з букви H, що дорівнює значенню 210 км/год.
Серед інших переваг: стійкість техніки на поворотах при високих швидкостях, менше розгойдування транспортного засобу, а також поліпшення керованості.
Недоліки низькопрофільної гуми
Установка таких коліс приносить автовласнику не тільки переваги. Серед недоліків варто виділити:
- зниження комфорту на поганому дорожньому покритті;
- швидке зношення ходового, висока ймовірність пошкодження дисків при попаданні в яму;
- шум під час руху;
- ймовірність аквапланування (збільшення ширини шини призводить до погіршення відведення води через канавки протектора);
- необхідність частіше перевіряти рівень тиску, оскільки навіть незначне зниження призводить до неприємностей;
- жорсткість управління та збільшення навантаження на рульову колонку;
- висока вартість, оскільки подібні вироби коштують дорожче за звичайні.
Крім того, обов'язково буде потрібно купувати диски більшого діаметру, що суттєво збільшує вартість установки.
З усього вищесказаного напрошується тільки один висновок: дешевше і комфортніше їздити на звичайних колесах зі стандартним профілем. Установка низькопрофільних шин знадобиться тільки любителям тюнінгу, які завжди пересуваються в рисі міста по якісному асфальту. В іншому випадку така експлуатація автомобіля обійдеться значно дорожче. Кожен вирішує сам, як вчинити, але при цьому слід бути готовим до регулярних витрат, які передбачає встановлення низькопрофільних шин.