Двигун в автомобілі відіграє найголовнішу роль. При виході його з ладу з якої-небудь причини перед власником авто з'являється вибір: ремонтувати рідний мотор або ж купувати новий або контрактний. Як правило, купівля нового движка від офіційних автомобільних представництв порівнянна за ціною з капітальним ремонтом. Тому багато автомобілістів з метою економії віддають перевагу двигунам б/в або контрактним.
Що собою являє контрактний мотор
Контрактний - це автомобільний двигун б/в, який доставляється в нашу країну з країн Євросоюзу або Японії. У компаній, що торгують іноземними запчастинами, укладено контракти з власниками аукціонів і заводів з утилізації, звідси і назва.
У деяких випадках краще вибрати контрактний двигун, оскільки його вартість нижча за оригінальний, а за якістю він набагато кращий за вітчизняний б/в з розбирання. Під час купівлі контрактника слід звернути увагу на його особливості.
Плюси такого мотора:
- він завжди оригінальний і в хорошому стані, оскільки за кордоном середній термін служби авто становить 5 років, а також має значення регулярне ТО і щадні умови експлуатації (якісне паливо і хороші дороги);
- найчастіше вони є двигунами-мільйонниками, які навіть після пробігу в 100-150 тисяч кілометрів будуть на ходу ще 400-500;
- істотне збільшення потужності та ресурсів автомобіля для фахівців з тюнінгу та учасників авторалі;
- невелика гарантія - 14 днів;
- ціна значно нижча за новий, навіть якщо врахувати вартість доставки;
- наявність усіх необхідних документів згідно з митним законодавством.
Але все ж контрактний ДВЗ - значить вживаний. Тому варто враховувати і мінуси:
- ризик несправності - движок може бути знятий з аварійної або сильно зношеної машини;
- складність у пошуку відповідного мотора для конкретного авто - найчастіше з такою проблемою стикаються японські машини (авто і мотор можуть відповідати один одному, але сам ДВЗ може не підійти в спеціальний відсік);
- багато часу йде на пошук, оформлення документів і доставку - від 14 днів до 2 місяців.
Спосіб убезпечити себе від проблем з контрактним ДВЗ
Зробити правильний вибір у випадку з контрактним двигуном все ж можна.
Це означає, що потрібно буде провести невелику інспекцію і оцінку ресурсу двигуна, особливо для дорогих і рідкісних автомобілів.
Також не варто зв'язуватися з сумнівними приватними особами, а віддавати перевагу серйозним і великим компаніям, які спеціалізуються на постачанні контрактників і запчастин. Часто вони мають майстерні, де можна перевірити движок і замінити зношені деталі.
Зазвичай подібні фірми дають невелику гарантію до 14 днів. За цей час можна частково розібрати двигун і перевірити його стан. Якщо він зовсім у поганому вигляді, то повернути власнику із заміною або поверненням грошових коштів. У разі задовільного стану можна зробити невеликий ремонт, який буде все одно дешевшим за купівлю нового ДВЗ.
Кваліфіковані майстри всеукраїнського автосервісу АТЛ швидко і якісно виконають всі роботи із заміни та огляду двигуна. Наприклад, знімуть масляний піддон або головку блоку, а також оцінять стан вкладишів і стінок циліндрів. За необхідності буде проведена заміна кілець, вкладишів, прокладок, сальників, колінвалів, трубок та інших елементів. Після цього двигун буде перевірений на компресію в циліндрах на спеціальному стенді.
Якщо ви хочете заощадити і придбати хорошу альтернативу новому движку або капітальному ремонту, то можна піти на ризик і врахувати всі підводні камені. Але на якісну експертну перевірку все ж доведеться витратити кошти, щоб потім не платити в кілька разів більше.