Останнім часом серед автолюбителів з'являються суперечки щодо необхідності заміни наповнення шин. На великих СТО можна почути пропозицію накачати колеса азотом, а також доводи, що це підвищує експлуатаційні характеристики, а також продовжує термін служби. Але чи це так насправді?
Технологія накачування газом або киснем
Технологія накачування азотом справді є популярною, вона широко поширена в автоспорті.
З таким наповнювачем шин машина на гоночній трасі набуває більшої стабільності. Використання азоту посилює заходи безпеки під час руху на високій швидкості, але якщо ви не учасник гоночних змагань, то необхідність заміни повітря на азот дуже сумнівна.
Реальні переваги та недоліки використання азоту або повітря в шинах вже встигли обрости міфами. Але при цьому слід керуватися виключно науковою точкою зору.
Виділяють основні маркетингові ходи в даній темі:
- Використання газу — запорука стабільного тиску в шині. Працівники шиномонтажу можуть стверджувати, що нижчий, ніж у кисню, коефіцієнт теплового розширення забезпечує рівномірний розподіл енергії всередині колеса. Це абсолютно суперечить законам фізики — науково доведено, що коефіцієнт розширення обсягу однаковий всім газів, а саме тиск безпосередньо залежить від температури. Звідси випливає, що поява технічного азоту в шині не може сприяти вищій стабілізації тиску.
- Газ уповільнює старіння шини. Процес сам по собі пов'язаний з впливом зовнішніх факторів: агресивної їзди, низькопробного дорожнього покриття, поганих погодних умов. Внутрішній каркас шини на етапі створення захищають від корозії, приховуючи нитки корду глибоко в гумі, тому газ в даному випадку не при чому.
- Завдяки азоту в колі зчеплення з покриттям стає краще. Але при цьому на зчеплення впливають конструкція об'єкта і надається їм тиск. Склад газу не може впливати на пружність даного елемента.
Також слід врахувати важливий чинник економічності. Різниця в вазі між газом і повітрям обчислюється сотими грама, тому говорити про велику економію в даному випадку немає сенсу.
Реальні поради від фахівців
На думку експертів, ви набагато більше виграєте, якщо використовуватимете звичайний газовий склад. Звичайне повітря являє собою суміш хімічних елементів, головна роль в якій належить азоту (його вміст у повітрі – 78%). При цьому технічний азот (95%) відрізняється досить високою вартістю.
Головне — дотримуватись рекомендованих виробником параметрів. Слідкуйте за тиском та регулярно перевіряйте колесо на наявність пошкоджень. При закачуванні повітря використовуйте фільтри та осушувачі. Це допоможе уникнути попадання всередину вологи та пилу. З урахуванням усіх перерахованих вище нюансів ви можете зробити вибір самостійно — накачувати шини азотом чи ні.