Хоча ціни на бу машини останніми роками зросли, все ще можна купити авто до 1000 доларів. Воно буде погано оснащене і не забезпечить видатного комфорту, але зможе прослужити кілька років.
Особливості машини за 1000 доларів
Під час пошуку дешевого автомобіля такі поняття, як "пробіг", "колір" і "вінтаж", відходять на другий план. Не обманюйте себе - на ринку немає машин з ідеальним лакофарбовим покриттям, невеликим пробігом або таких, що не потребують жодних вкладень. Однак це не означає, що кожен автомобіль, виставлений на продаж - це занедбаний мотлох. Такі авто часто пропонують їхні перші власники, які, можливо, не переймалися зовнішнім виглядом машини, але стежили за її технічними несправностями та захистом від корозії. Нерідко зустрічаються транспортні засоби з документально підтвердженим невеликим пробігом.
Найкращі авто до 1000 доларів
Citroen Saxo/Peugeot 106 (1996-2003)
Близнюк за дизайном Peugeot 106 з комфортом розмістить двох людей із сумками покупок. Чотирьом буде терпимо тільки на невеликих відстанях. Гідний антикорозійний захист маленького Citroen заслуговує на похвалу, як і довговічні та дуже економічні двигуни, особливо 1,5-літровий дизель (реально він витрачає 4,5-5 л/100 км). Бензинові агрегати добре поєднуються з системами скрапленого газу. Місця для бака предостатньо, адже багажник вміщує 280 літрів. До бюджету, зрозуміло, не входять топові версії VTS - це вже затребувана і гідно оцінена класика. Типовою недугою Saxo є задні колеса, що стоять у мінусі - в таких випадках необхідно відновлювати задню балку, що коштує понад 250 доларів. На жаль, саме знос задньої підвіски часто визначає, чи продається автомобіль. Оснащення бідне, але можна знайти екземпляри з подушкою безпеки водія в межах вашого бюджету. Автомобіль було модернізовано 1999 року. Вона принесла, зокрема, рознесені фари та радіаторну решітку.
Daewoo Matiz (1998-2007)
Довгі роки однією з найдешевших пропозицій був Daewoo Tico, який зараз практично зник з доріг. Проте варто звернути увагу на набагато сучасніший і дещо безпечніший Matiz. Із плюсів - практичний 5-дверний кузов. Його довжина становить 3,5 метра, тож не варто розраховувати на винятковий простір. Багажне відділення вміщує 167 л. Джерелом енергії слугує двигун 0.8, що розвиває 52 к.с., що цілком достатньо для автомобіля вагою трохи більше 800 кг. Досить багато хто переводить його на газ, що дає рекордно низьку витрату палива і... ризик прогорання прокладки головки блока. Досить багато машин вже мають зношену задню підвіску і зношене рульове управління. Шукайте дорожчі та краще оснащені версії, наприклад, Style (інколи навіть із кондиціонером), а також автомобілі, які стояли в гаражі від самого початку.
Daewoo Lanos (1997-2008)
Lanos коштує майже стільки ж, скільки Matias, при цьому він набагато просторіший всередині, а у версії седан ви можете розраховувати на місткий багажник. Найбільший простір для цінових переговорів може дати 3-дверний хетчбек, який не вирізняється ні спортивністю, ні функціональністю. Вважається, що Lanos найкраще з усіх Daewoo захищений від корозії, але все ж таки давайте перед покупкою перевіримо стан порогів або крил. Механічно Lanos не доставляє особливих проблем (лише 1,5 "бере" масло), а всі його двигуни успішно переносять скраплений газ. Однак більш чутливими є підвіска (маточинні підшипники, стійки стабілізатора) і внутрішнє оздоблення з жорсткого, скрипучого пластику. Багатші версії SX мають дві подушки безпеки та ABS у стандартній комплектації, деякі також оснащені кондиціонером.
Fiat Seicento (1998-2010)
Fiat Seicento свого часу був бестселером на нашому ринку. Хоча кількість автомобілів на продаж скорочується, тим, хто зацікавлений у вживаному Seicento, як і раніше, є з чого вибирати. Це хороша новина, тому що знайти дешевий і хороший Seicento може бути непросто. Кузов іржавіє, часто зустрічаються протікання двигуна і системи охолодження, проблеми з блокуванням гальм і тріщини в корпусі генератора. Пропонувалося два варіанти: застарілий двигун 900 з внутрішньоблочним розподільчим валом (OHV) і набагато витриваліший і спритніший 1.1 Fire з безкулачковим приводом клапанів. Обидва двигуни добре працюють на скрапленому газі. У салоні буде цілком комфортно для двох осіб. Лавка для сидіння добре підходить як місце для багажу, який не помістився в 170-літровий багажник. На хороший захист від зіткнень, звісно, розраховувати не доводиться. Ціни на пропозиції дедалі більше розшаровуються. Тут є як справді вигідні пропозиції, так і хороші, але дорогі автомобілі, на яких хтось уже намагається заробити.
Fiat Punto II (1998-2010)
Незважаючи на минулі роки, різко окреслені лінії Punto II, як і раніше, не виглядають архаїчними. Є з чого вибрати, адже машина була популярна на нашому ринку. Друге покоління Punto було набагато краще захищене від корозії, ніж його попередник, і стало набагато просторішим всередині - п'ятидверна версія може служити навіть сімейним автомобілем. Багажник Punto вміщує 297 літрів (один із найкращих показників у класі на той момент), а тридверний Punto з більш динамічним дизайном - 264 літри. Відмінною особливістю моделі є електропідсилювач керма - на жаль, він може вийти з ладу. Найкращими двигунами для Punto II є 80-сильний 1.2 16V або турбодизель 1.9 JTD. Як і в Seicento, проблемою є витоки моторного мастила та корпус генератора, схильний до розтріскування. У досучасних екземплярах складно замінити лампочку у фарах.
Ford Focus I (1998-2004)
Компактний Focus вабить просторим салоном, оригінальним дизайном і відмінними ходовими якостями. При бюджеті до 1к зелених варто пошукати, можливо, погано оснащений автомобіль зі слабким двигуном - це знижує ризик нарватися на міну. Особливо ризиковано обирати дизелі (у них зазвичай зношені двомасові маховики і системи живлення) або автомобілі з системою скрапленого газу. Версія 1.6 димить так само, як і 1.4, але має кращі характеристики. Обов'язково перевірте автомобіль на підйомнику - велика корозія кузова і знос елементів задньої багатоважільної підвіски не рідкість. На користь Focus свідчить хороший рівень захисту або оснащення пасажирів - ви можете розраховувати на гідропідсилювач і регулювання керма, радіо та іноді кондиціонер. Багажні відсіки місткі - хетчбек вміщує 350 літрів, універсал - 490 літрів, а седан - 520 літрів.
Opel Astra G (1998-2009)
Той, хто шукає недорогий компактний автомобіль, може обирати між першим і другим поколінням Astra. Ми рекомендуємо Astra G другого покоління - це набагато сучасніший автомобіль, а моделі раннього випуску практично не мають проблем з корозією. У Opel надійна механіка, а його двигуни добре працюють із системами скрапленого газу. Ми б не радили купувати дизель - переважна більшість із них уже сильно зношені. Ті, хто шукає цікавий автомобіль, можуть обрати 3-дверну Astra. П'ятидверна версія та універсал набагато функціональніші. Astra Coupe виробництва Bertone і створений на її основі Cabrio вже стають дедалі ціннішими, а отже, і дорожчими молодими автомобілями.