Не можна заперечувати - якщо ви вирішили купити авто до 6000 доларів, ви можете вибрати з широкого спектра моделей автомобілів різних років випуску і сегментів. Хитрість полягає в тому, щоб вибрати машину, яка добре зарекомендувала себе. Ми підібрали 8 пропозицій щодо б/в авто вартістю до 6000 доларів, які мають забезпечити спокій в експлуатації і, водночас, принести трохи задоволення. Нам вдалося знайти цікаві моделі із сегментів міні, міських, компактних, середнього класу, позашляховиків і мінівенів. У рамках бюджету ми купуватимемо автомобілі віком не старше 10 років.
Топ авто до 6000 доларів
Fiat 500
Бюджет у 6 000 доларів більш ніж достатній для більшого авто з Європи, але якщо вам потрібна маневрена машина тільки для міста, варто пошукати старий Fiat 500. Це дуже короткий автомобіль (трохи більше 3,5 метрів завдовжки), тому ним легко маневрувати (задній ряд знаходиться буквально "на відстані витягнутої руки"). Його не радять купувати лише тим, хто розраховує на хоча б прийнятний простір на дивані: "500" краще розглядати як 2-місне авто. Невикористане сидіння лавки ззаду можна скласти, збільшивши багажник зі 185 л до 625 л. Технічно модель побудовано на базі Panda другого покоління. З одного боку, це означає дещо застарілий дизайн, з іншого - великий доступ до недорогих запчастин. У повсякденному використанні 69-сильний двигун 1.2 показує найкращі результати, поєднуючи добру паливну економічність із довговічністю (трапляються збої в роботі дросельної заслінки та підгоряння оливи). Менш поширені двигуни 0.9 TwinAir і 1.4 16V трохи більше димлять, але краще поводяться на дорозі. Італійські дизелі 1.3 MultiJet не рекомендуються через проблеми з сажовими фільтрами і ланцюгами ГРМ. У 500-х роках підвіска (стабілізатори поперечної стійкості) і автоматичні трансмісії Dualogic (були опцією) все частіше вимагають втручання.
Suzuki Swift V
Swift, мабуть, найменш надійний міський автомобіль у цьому ціновому діапазоні - саме тому він фігурує в нашому порівнянні. Однак варто одразу зазначити, що він змушений визнати перевагу своїх конкурентів за простором та об'ємом багажника (від 211 до 890 літрів). Головним чином тому, що він просто коротший за них (його довжина становить 3,85 м). Збалансований розмір - це плюс при використанні в місті. Однак, як і належить японському автомобілю, рівень звукоізоляції та якість оздоблення салону не були дотримані. Бензинові двигуни 1.2, що встановлюються на Swift, та жвавий 136-сильний 1.6 на Swift Sport майже не виходять з ладу та мають приємну експлуатаційну культуру. Дизелі були запозичені у Fiat - це дещо кволий 1.3 MultiJet (у Suzuki - 1.3 DDiS) з невблаганними ланцюгами ГРМ. Періодичні несправності пов'язані з деренчанням підвіски (ймовірно, винні метало-гумові втулки), зношеним зчепленням і заклинюванням коробки передач.
Alfa Romeo Giulietta
Своїм місцем у нашому списку авто до 6000 доларів Giulietta зобов'язана вишуканому дизайну, динамічним двигунам і вражаючій довговічності - жарти про "королеву салону" до неї більше не відносяться. Виробник не запропонував вибір версій кузова (тільки хетчбек 5d), але принаймні подбав про те, щоб він привертав увагу нестандартними деталями. Усередині компактна Alfa не вирізняється з-поміж конкурентів просторістю, а в багажник поміститься 350 літрів пакунків (з можливістю розширення до 1450 літрів). Великим плюсом у моторній гамі є вдалі агрегати 1.4 T-Jet (105-120 к.с.). Однак проблеми виникли з їхніми потужнішими варіантами MultiAir (150-170 к.с.), але вже у 2012 році. Alfa виправила несправність модуля управління клапанами. Для топових версій Quadrifoglio і Veloce зарезервовані двигуни 1.75 TBi потужністю понад 200 к.с. Дизельна лінійка включає агрегати 1.6 JTDM і 2.0 JTDM потужністю від 105 до 175 к.с. Час від часу варто замінювати прокладку масляного піддону на них (бажано через кожні кілька замін моторної оливи). Власники все ще повідомляють про незначні проблеми з електрикою, підвіскою і корозією кузова.
Ford Focus III
Від конкурентів Focus відрізняють характеристики керованості, вищі за середні, гарний вибір кузовів (5д хетчбек, седан і універсал), гарне оснащення і пристойні рівні оздоблення. Автомобілю нема чого соромитися з погляду простору салону та місткості багажника: хетчбек вміщує 363 літри багажу (1148 літрів за складених сидінь), седан - 470 літрів, а універсал - від 490 до 1513 літрів багажу. Дві спортивні версії також є феноменом: ST (250 к.с.) та RS (350 к.с.). Однак Focus III вартістю 6 тисяч доларів, найімовірніше, буде оснащений двигуном 1.6 із природним всмоктуванням або одним із двигунів EcoBoost. Базовий 1.0 EcoBoost може перегріватися, а в потужніших 1.5 і 1.6 EcoBoost виходять з ладу паливні насоси. Французькі дизелі 1.6 і 2.0 TDCi зазвичай працюють бездоганно, хоча на великих пробігах їхні аксесуари (наприклад, подвійна маса, DPF) сигналізують про ознаки зносу. Не найкраща частина Focus - антикорозійний захист і бортова електроніка
Nissan Qashqai I
Модель Qashqai була надзвичайно успішною для Nissan. Вона стала справжнім хітом на момент своєї появи і зараз добре тримається на вторинному ринку. Це не дивно: хоча це, по суті, предтеча сегмента SUV, усе в ньому ідеально поєднується, і Qashqai сподобається покупцям із дуже широкого кола цільових груп. Він має комфортний салон із високими спинками сидінь, достатній багажник об'ємом від 410 до 1 513 літрів та незрівнянні розміри, що дають змогу легко маневрувати в тісних паркувальних місцях. Іноді можна зустріти подовжений на 21 см Qashqai +2 з третім рядом сидінь (дуже тісний). У цьому автомобілі не рекомендується використовувати лише один двигун - дизель Renault (1.5 dCi), відомий своїми проблемами зі сковорідкою. Потужніші 2.0 dCi та 1.6 dCi, що з'явилися після фейсліфтингу, набагато витриваліші та динамічніші. Бензинові варіанти - це виключно двигуни 1.6 і 2.0 з природним всмоктуванням: трохи жеруть паливо, але надійні. Найбільше клопоту в Qashqaiu завдає економ-оздоблення (ламаються ручки, пластик), елементи ходової частини (важелі, амортизатори) і кермові колонки (потребують ремонту).
Peugeot 3008 I
Можливо, 3008 не є одним із найкрасивіших автомобілів у світі, але це цікава і самобутня модель, в основному завдяки низці функціональних рішень в інтер'єрі. До них відносяться, наприклад, відсутність центрального тунелю в другому ряду, зручна система складання сидіння лавки (зі стяжками в багажнику) і регульована підлога багажника (432-1241 л). До цього слід додати гарне оздоблення приладової панелі та зручне, високе положення за кермом. Деякі люди, однак, не можуть змиритися з роздільним складанням кришки багажника. Ця модель не може похвалитися вдалими бензиновими агрегатами. Запозичені у BMW, 1.6 VTi і THP (з турбонаддувом і прямим уприскуванням) спричиняють проблеми з ланцюгами газорозподілу і спалюють масло. У THP це посилюється ненадійними турбокомпресорами. На їхньому тлі навіть 3-циліндровий 1.2 PureTech з його відшаровуванням ременя ГРМ в олії кращий. Дизелі, навпаки, рекомендовані 1.6 HDi і 2.0 HDi. У першому випадку прокладки під форсунками час від часу втрачають герметичність. Інші несправності пов'язані з бортовою електронікою, наприклад, відмовляє мультимедійна система або не працює система навігації.
Renault Scenic III
Це останній Scenic, який відповідає всім вимогам до мінівена - і навіть більше, ніж відповідає. Ця модель Renault вже стала еталоном сімейного автомобіля в 1990-х роках, а третє покоління додало динамічні двигуни, безпечну керованість і відмінне оснащення. На додаток до стандартного Scenic був запропонований подовжений на 22 см Grand із третім рядом сидінь. Кожен мандрівник у цій машині має власне індивідуальне місце, а ті, хто сидить на другому ряду, мають змогу регулювати нахил спинки. У багажник поміститься від 437 до 1 837 літрів, а у двомісній конфігурації Grand - від 208 літрів (із сімома людьми) до 678 літрів (із п'ятьма людьми), тобто до 2 063 літрів. Під капот потрапили як бензинові версії з природним всмоктуванням (1.6, 2.0), так і турбовані 1.2 TCe та 1.4 TCe. Усі вони будуть надійнішим вибором, ніж усе ще провальні дизелі 1.5 dCi (ненадійний піддон) та 1.9 dCi. Варто рекомендувати топовий 2.0 dCi та 1.6 dCi, що з'явилися останніми роками. У всіх турбодизелях варто пам'ятати про необхідність регенерації DPF. Остерігайтеся виснажених коробок передач EDC (дорогий капітальний ремонт).
Opel Insignia A
Дуже сильною стороною Insignia є її все ще величезна популярність: у рамках бюджету можна вибрати з великої кількості пропозицій, хоча здебільшого це стосується автомобілів до фейсліфтингу. Авто випускається в кузовах ліфтбек, універсал і класичний седан (досить рідкісний). У середньому класі Opel можна знайти цікаве обладнання, наприклад, сенсаційні сидіння AGR та адаптивні фари. Insignia трохи поступається своїм конкурентам за об'ємом салону, але багажні відсіки завжди вміщують понад 500 літрів.
Opel Insignia A
Дуже сильною стороною Insignia є її все ще величезна популярність: в рамках бюджету можна вибрати з великої кількості пропозицій, хоча в основному це стосується автомобілів до фейсліфтингу. Авто випускається в кузовах ліфтбек, універсал і класичний седан (досить рідкісний). У середньому класі Opel можна знайти цікаве обладнання, наприклад, сенсаційні сидіння AGR та адаптивні фари. Insignia трохи поступається своїм конкурентам за об'ємом салону, але багажні відсіки завжди вміщують понад 500 літрів (саме стільки в седані, 530 літрів у ліфтбеку і 540 літрів в універсалі). Це доволі важка машина, з якою можуть впоратися щонайменше 140-сильні двигуни, як-от 1.4 Turbo або атмосферний 1.8, але потужні 1.6 Turbo та 2.0 Turbo (після фейсліфтингу з'явились варіанти SIDI з безпосереднім впорскуванням пального) впораються краще. Ніщо не заважає вам полювати на 2.8 V6. Поломки здебільшого стосуються італійських дизелів Insignia, тобто 2.0 CDTI (масляний сосковий ущільнювач, охолоджувачі EGR). Найпотужніші їхні варіанти мають систему бітурбо, що підвищує вартість ремонту. Модель, на жаль, прославилася ненадійною механічною коробкою передач M32, нестабільною роботою бортової електроніки та недовговічними гальмівними компонентами.