Обираючи яке купити авто до 1500 доларів, можна знайти машину, яка прослужить навіть кілька років. У цьому ціновому сегменті вік авто з Норвегії вже не грає ролі. Вирішальне значення має технічний стан транспортного засобу. Несуттєвим питанням зазвичай є комплектація. Не варто розраховувати на такі "розкоші", як кондиціонер або вікна з електроприводом. Добре, якщо в машині є центральний замок, магнітола або тахометр.
За обмеженого бюджету бажано орієнтуватися на популярні моделі, які можна придбати без зайвих поїздок через усю країну, що генерує витрати. Також важливо знайти технічно просту машину, яка буде якомога дешевшою в ремонті (в ідеалі, частину ремонтних робіт можна виконати самостійно). Популярність автомобіля також означає, що запасні частини можна легко знайти на будь-якому оптовому ринку або на найближчому звалищі.
Топ авто до 1500 доларів
Fiat Punto 1.2 16V
У роки свого виробництва автомобіль користувався популярністю та гарною репутацією серед користувачів. Сьогодні, коли багато екземплярів цього авто досягли повноліття, доводиться ігнорувати незначні недоліки, зумовлені зносом (пластик, дрібні подряпини, оббивка, облицювання салону тощо). Сильною стороною цієї моделі все ще залишається хороший доступ до запчастин, які коштують відносно дешево, а ремонт і обслуговування не означають банкрутства. На вибір Punto II пропонується дизельний двигун 1.9 JTD, але за 1500 доларів ми не можемо розраховувати на машину, яка не потребує ремонту. Пробіг, особливо у дизельних моделей, дуже великий. Безпечнішим вибором у такому разі буде простий, невеликий 1,2-літровий бензиновий агрегат. Цей двигун забезпечує достатню потужність у 80 к.с., враховуючи, що це невеликий і відносно легкий автомобіль.
VW Golf IV 1.6 MPI 8V
Консервативний дизайн, скромна стандартна комплектація і висока ціна на момент випуску моделі не відлякували покупців, кількість яких обчислювалася мільйонами. У результаті, незважаючи на минулі роки, на ринку секонд-хенду все ще є досить багато Golf IV, але в переважній більшості випадків вони не варті навіть ламаного шекеля, не кажучи вже про суму в 1500 доларів. Обов'язково потрібно дуже уважно оглядати кожен агрегат, щоб не потрапити в халепу і не заплатити за розбитий шматок брухту. Хоча до гами двигунів цієї моделі входить 1.9 TDI, який вважається броньованим агрегатом, пробіги якого часто перевищують 500 000 км, жоден двигун не буде безкоштовним. Бензинові двигуни, як правило, трохи менш надпотужні, і вибір простого, не дуже потужного, але витривалого 1.6 означає, що є більше шансів знайти автомобіль, який працюватиме безперебійно протягом деякого часу в майбутньому. Козир моделі - захист від корозії; перегрітий Golf IV - це Гольф після аварії.
Opel Corsa C 1.4 16V
У випадку з цією моделлю ми також рекомендуємо уникати дизельних моделей. У більшості випадків це означає, що машина з поганою історією (простіше кажучи, зношений автомобіль). Набагато кращим вибором силового агрегату для Corsa початку 2000-х буде 90-сильний бензиновий агрегат 1.4. За великого пробігу ці двигуни можуть споживати та спалювати трохи оливи, але в іншому силовий агрегат не повинен спричиняти серйозних і дорогих проблем з ремонтом, чого не скажеш про дизелі. У нашому бюджетному модельному ряді ви, ймовірно, знайдете тільки механічні коробки передач, але якщо у вас є якісь сумніви, будьте обережні - тримайтеся подалі від автоматизованої коробки передач Easytronic.
Renault Megane II 1.4 16V
Зловмисники охрестили цю модель "залізною", і не можна заперечувати незвичний дизайн моделі, але французький компакт все ще може служити недорогим авто для купівлі та експлуатації, за умови, що ви триматиметеся подалі від дизельних агрегатів. Megane II має сенс тільки тоді, коли під капотом знаходиться екземпляр, за яким ви дивитеся. Щодо "заліза", то версія седана виглядає набагато нормальніше і має великий багажник, що для багатьох може бути важливим. Ворог номер один цієї машини - не корозія, оскільки модель добре захищена з заводу, тож, якщо тільки в кузовному цеху не напартачили з ремонтом після удару, іржа не має стати фундаментальною проблемою. Проблеми тут - це електроніка, проблеми з картою доступу до машини, перетерті джгути проводів, проблеми зі склопідіймачами тощо. Це дрібниці, але вони дратують. З лінійки двигунів, які опинилися під капотом Megane II, варто зупинити свій вибір на тихому бензиновому двигуні 1.4 з 16-клапанною головкою. Варто лише пам'ятати, що це не агрегат для любителів адреналіну, але, якщо бути відвертим, безпечнішого та динамічнішого вживаного авто до 1500 доларів ви не знайдете на ринку. З іншого боку, Megane II - це, як мінімум, комфортний автомобіль.
Skoda Octavia I 1.6 8V
Протягом багатьох років Octavia має репутацію чудового автомобіля для виконання певних завдань. Вона покаже себе і в міському шопінгу, навіть більшому, відвезе сім'ю на відпочинок або бабусю в санаторій. Все це без особливих зручностей, але ефективно і без дорогих поломок. У випадку з першим поколінням основною проблемою є вже вік моделі. Технології, відомі за VW Golf і Audi A3, тут були вдягнені в найпросторіший кузов із цієї трійки і - водночас - напевно, найнудніший інтер'єр. Утім, те, чого не вистачало першій Octavia, вона компенсувала функціональністю, хоча заднє сидіння здається відверто тісним порівняно з пізнішими поколіннями цієї моделі. З лінійки двигунів, враховуючи вік моделі, оптимальним вибором є простий бензиновий двигун 1.6 з восьмиклапанною головкою. Завдяки непрямому впорскуванню, цей двигун часто заправляли газом, і це було непоганою ідеєю, оскільки система виявилася досить довговічною.
Opel Astra II 1.6 8V 1.6
Як зовні, так і всередині Astra II нікого не приголомшить, але справа не в цьому, особливо коли у вашому розпорядженні є 1500 доларів. У такій ситуації ми дивимося прагматично. Чи практичний автомобіль? Чи функціональний функціональний? В обох випадках Astra II відповідає ствердно. Пластмаса і оббивка можуть виглядати не дуже добре, але вони добре витримують багаторічну експлуатацію. Opel запропонував дуже широку лінійку двигунів для цієї моделі, але в повноцінній моделі - а це те, що нас цікавить в рамках бюджету - нас повинні цікавити максимально прості, дешеві в ремонті і відносно довговічні агрегати. До таких агрегатів можна зарахувати 8-клапанний чотирициліндровий бензиновий бензиновий двигун об'ємом 1,6. Гострих відчуттів він не забезпечить, але краще їхати повільніше і доїхати до місця призначення, ніж намагатися динамічно їздити на машині, старшій за 20 років.
Skoda Fabia I 1.4 16V
Зі скромним бюджетом у 1500 доларів, безумовно, варто пошукати Skoda Fabia першого покоління. Автомобіль не тільки дешевий у купівлі, а й дешевий в обслуговуванні, якщо, звісно, попередні власники не накопичили років недбалого ставлення до нього. Це механічно простий, легкий у використанні та функціональний засіб пересування. Свого часу Fabia мала доволі широку лінійку двигунів, але деякі з цих агрегатів застаріли, інші - не завжди вдалі. Ми рекомендуємо довговічний бензиновий двигун 1.4 16V. Цей чотирициліндровий агрегат новіший за застарілий 1.4 8V OHV і набагато довговічніший за 1.2 HTP. Якщо вам дуже подобається дизель, ви можете вибрати Volkswagen 1.9 TDI. Перевагою Skoda Fabia, якої бракує іншим моделям у нашому списку, є те, що цю модель відносно часто обирали люди старшого віку, виховані за часів планової економіки, яка за відсутності всього вимагала поваги до того, що у вас було. Чимало прикладів уже вкрай зношені, ну а дбайливі дідусі та бабусі Fabia поступилися місцем онучкам.
Renault Clio II 1.2 8V
Маленький французький буржуа - це автомобіль з маневреністю і маневреністю з одного боку і дивовижною кількістю простору для своїх невеликих габаритів з іншого. 5-дверна версія, безумовно, більш практична, ніж 3-дверна. Багажник об'ємом 255 літрів цілком достатній для покупок. Рекомендована версія двигуна - простий бензиновий агрегат 1.2 потужністю 58 к.с. Такий Clio абсолютно не вирізняється динамікою, але в нашому бюджеті нас більше цікавить механічна міцність і безвідмовна робота. Найбільшою проблемою цієї моделі була несправність електроніки, тобто дрібні, дешеві в ремонті, але прикрі несправності (наприклад, не працюють склопідіймачі або заклинювання двірників). Однак це не ті несправності, які призводять до того, що машина не їздить і ми не можемо нею користуватися. Звісно, у такій старій машині ми рекомендуємо провести ретельний візуальний огляд, особливо звертаючи увагу на ділянки, ремонт яких не є економічно вигідним (наприклад, корозія в структурних частинах).
Ford Focus I 1.6 16V
Ford Focus першого покоління сьогодні вже не так епатує своїм стилем, як у роки своєї слави, але це все ще автомобіль неабиякої краси. В силу його віку "краса" - це слово, яке рідко вимовляється в контексті такої старої моделі, тож під час огляду слід уважно слідкувати за ознаками іржі, яка не оминула стороною і Фокус. Особливо слід оглянути нижню частину авто: болтові з'єднання, гальмівні магістралі, кріплення підвіски - все має бути перевірено. Тим не менш, можна знайти приклади, які все ще мають служити своєму призначенню. Хороший рівень функціональності - це плюс, особливо у версії estate (також досяжний у рамках нашого бюджету). Що стосується лінійки двигунів, то рекомендованим варіантом є 1,6-літровий 16-клапанний бензиновий агрегат потужністю 100 к.с. Це доволі довговічний двигун із простою конструкцією, що означає недороге і нескладне обслуговування. Доступ до запчастин також не є проблемою, оскільки на ринку є багато замінників для витратних компонентів (наприклад, підвіски).
Toyota Yaris I 1.0
Yaris уже понад 20 років, але цей автомобіль все ще користується великою популярністю, а найстаріше покоління перебуває в межах нашого бюджету. Це авто до 1500 доларів може забезпечити нам безпроблемну експлуатацію за кількох умов. По-перше, потрібно шукати доглянутий екземпляр, що може бути складно, враховуючи вік моделі. По-друге, правильна версія двигуна - 1.0 VVT-i, 68-сильний бензиновий літровий агрегат, тож примірники цього віку (ті, що з'явились у перші роки виробництва) були слабшими. Порада: уникайте машин, що працюють на газі (такі трапляються), оскільки двигун не дуже добре працює на зрідженому газі. Yaris, окрім перших років випуску (тоді були проблеми з варіаторними розподільчими валами), є авто з добротною механікою; мінус такого старого авто - запчастини трохи дорожчі, ніж у випадку з європейськими автомобілями аналогічного віку в тому ж сегменті.