Машини на кшталт Renault Twizy та Citroën Ami можуть створити враження, що мікроавтомобілі (або квадрицикли) — це нещодавня інновація, але вони вже давно використовуються для тих, хто потребує простого та недорогого транспорту. Представляємо вам список із десяти найцікавіших мікрокарів, що коли-небудь випущені.
Найкращі мікроавтомобілі
Peel P50
Peel P50 познайомив нове покоління з концепцією мікроавтомобілів, коли Джеремі Кларксон у своєму шоу заїхав на ньому до будинку старого офісу BBC у Західному Лондоні. У характерному стилі він проїхав коридорами, офісами і навіть у ліфті, показавши, чому люди обирають маленькі машини.
Цей триколісний P50 вироблявся на острові Мен з 1962 по 1965 рік і є найменшим у світі, що навіть підтверджено Книгою рекордів Гіннесса. Він настільки мініатюрний, що йому не потрібна задня передача його можна вручну перемістити назад за допомогою ручки на задній частині.
Estrima Biro
Estrima Biro знову відродила інтерес до мікроавтомобілів. Італійська модель Biro коштує вдвічі дешевше за середнє авто, повністю електрична і не вимагає оплати за шкідливі викиди. При габаритах 1 700 мм завдовжки і 1 080 мм завширшки його можна припаркувати практично в будь-якому місці, зазвичай за нижчою ціною, ніж паркування стандартного авто.
Енергію йому забезпечують окремі електромотори на кожному задньому колесі, що забезпечують 5,2 кінських сили (3,8 кВт) для досягнення максимальної швидкості 37 миль на годину. Чотири дискові гальма надають ефективне гальмування, а конструкція шасі у формі клітини робить Biro безпечнішим порівняно зі скутером. Biro зручно заряджати для мешканців квартир завдяки знімному акумулятору, який можна носити з собою, як сумку.
Citroen Ami Buggy
Citroën Ami Buggy є варіантом міні машини, який поєднує в собі міський стиль з пляжними характеристиками. Він оснащений шинами для бездоріжжя, захисними елементами із міцного пластику та металевими перекладинами замість дверей, що дозволяє йому справлятися з піщаними поверхнями. Однак його максимальна швидкість лише 31 миля на годину, а дальність ходу становить 46 миль, тому він не підходить для далеких поїздок.
Можливо, це добре, що Citroën планує випустити лише 100 екземплярів цього авто. Незважаючи на безглуздість, ми все одно відчуваємо інтерес до цієї моделі.
Fiat Topolino
Fiat Topolino є італійською версією Citroën Ami, розробленою для тих, кого не приваблюють яскраві кольори та наклейки французької моделі. Topolino оформлений у ретро-стилі, що нагадує класичний Fiat 500, і виглядає так, ніби до нього в'їхав задом вантажний автомобіль. Це чарівно та незвичайно, а серійна модель Topolino отримує додаткові очки за справжні двері замість мотузкових бар'єрів концепт-кара.
Як і Ami, Topolino розвиває максимальну швидкість 31 милю на годину та має запас ходу 46 миль, що робить його оптимальним для міських подорожей. Крім того, завдяки компактним розмірам його дуже легко припаркувати.
Microlino
Estrima Biro представила модель новому поколінню покупців, які прагнуть мінімізувати витрати на паркування та емісію. До нього приєдналися моделі, такі як Citroen Ami, і тепер компанія Micro Mobility планує випустити Microlino у Великій Британії.
Microlino називають "Роллс-Ройсом" серед мікроавтомобілів, завдяки його складному монококовому шасі, алюмінієвим кузовним панелям та незалежній підвісці по всьому периметру. Потрапити в машину можна через передню частину, яка відчиняється як двері. Єдиним недоліком є те, що ціна цього автомобіля може бути майже вдвічі вищою, ніж у Citroën Ami.
BMW Isetta
Коли думають про класичний мікроавтомобіль, зазвичай представляють машину Isetta, чия форма нагадує яйце і дала початок терміну "бульбашковий автомобіль". Модель Isetta продавалася за ліцензією у багатьох країнах, включаючи Німеччину, Іспанію, Велику Британію, Бразилію та Аргентину.
BMW Isetta став першим автомобілем масового виробництва, що подолав рубіж витрати палива в 3 л/100 км, що становить приблизно 94 милі на галон у старих одиницях виміру. Потужність забезпечується 250-кубовим одноциліндровим двигуном мотоцикла, що видає 12 к.с. (9 кВт). BMW суттєво модернізувала оригінальну модель Iso Isetta, впровадивши вбудовані фари у двері та удосконаливши передню підвіску.
Renault Twizy
Renault Twizy – відмінний вибір для тих, хто хоче суперкар із бюджетом всього в кілька фунтів. Його незвичайний дизайн із відкритими колесами та розташованими один за одним сидіннями робить його унікальним на дорозі. Назва Twizy походить від слів "twin" (через розташування сидінь) та "easy" (оскільки управління легке).
Максимальна швидкість Twizy становить 50 миль на годину, яке пробіг дорівнює 50 милям. Ця модель перевершує багато сучасних аналогів за швидкістю та дистанцією, але відсутність стандартних дверей (вони є тільки за додаткову плату) і нагрівача може стати обмеженням для вас раніше, ніж сама машина.
Heinkel Kabine 153
Heinkel Kabine з'явився в період розквіту мікроавтомобілів наприкінці 50-х – на початку 60-х років. Ця модель нагадує Isetta, особливо передні двері, проте не має запатентованого італійською компанією рульового колеса, яке пересувається разом з відкриттям дверей.
Kabine (що перекладається як "салон" німецькою) оснащений стандартним компонуванням для двох осіб з відкидним матер'яним дахом, який також виконує функцію аварійного виходу. Машина оснащена одноциліндровим двигуном потужністю до 10 кінських сил (7 кВт), і Kabine є одним із небагатьох транспортних засобів свого часу, що мають задню передачу.
Toyota C+Pod
Toyota C+Pod виділяється своєю системою автоматичного екстреного гальмування, яка розпізнає автомобілі, пішоходів та велосипедистів, а також зонами деформації для поглинання удару. Завдяки цим особливостям, C+Pod може вважатися одним із найбезпечніших міні авто, незважаючи на репутацію цього класу за крихкість.
Електрокар оснащений електродвигуном потужністю 9,2 кВт, що передає тягу на задні колеса, та акумулятором на 9 кВт/год, що забезпечує пробіг понад 90 миль на одній зарядці. Усередині він нагадує стандартний автомобіль зі звичайною панеллю приладів і роздільними передніми сидіннями. Хоча обладнання машини мінімалістичне, Toyota пропонує цікаву опцію - використовувати акумулятор машини як резервне джерело живлення під час вимкнення електроенергії.
Goggomobil Dart
Buckle Motors Goggomobil Dart відрізняється серед мікроавтомобілів своїм спортивним виглядом, відкритим верхом і високими (за мірками даного класу) швидкісними якостями, що дозволяють йому розганятися до 65 миль на годину при повній потужності та сміливості водія.
Ця австралійська модель була створена на основі німецького мікрокара Goggomobil і випущена лише у 700 примірниках. Двигун, встановлений ззаду, є двоциліндровим двотактним агрегатом об'ємом 392 кубічних сантиметри, здатним видавати 18,5 кінських сил (13,6 кВт) і забезпечувати динамічний рух легкого корпусу зі склопластику вагою 345 кг.