Автоматичні трансмісії були винайдені з метою полегшити процес водіння для водія, зменшивши його участь до мінімуму, лише перемикаючи напрямок руху. Однак часто причиною неполадок в автоматичних трансмісіях стає неправильне використання, включаючи надмірне перемикання передач. Чим менше маніпуляцій з коробкою передач, тим нижчий ризик пошкодження або зносу. Тому важливо скоротити кількість перемикань і дбайливо поводитися з трансмісією. Але що означають літери на коробці автомат?
Коробка автомат: позначення
Позначення літер АКПП мають стандартне маркування, з яким водіям слід ознайомитися перед початком руху. .
Коробка автомат позначення:
P (парковка)
R (задній хід)
N (нейтраль)
D (рух уперед)
Правильне використання цих режимів допомагає зберегти працездатність і надійність коробки передач.
Позицію P слід обирати тільки при повній зупинці автомобіля, наприклад, на світлофорі. Вона блокує коробку передач і запобігає випадковому руху машини. Увімкнення режиму P під час руху може призвести до серйозних пошкоджень коробки передач і створює небезпеку.
При працюючому двигуні та намірі продовжити рух рекомендується залишити коробку передач у режимі D. Перемикання в режим P доцільно тільки при тривалій зупинці з працюючим двигуном. Переводити двигун у режим P слід тільки після того, як автомобіль повністю зупинений і утримується гальмом.
Режими R і D використовуються для руху вперед і назад відповідно. Перемикання між цими режимами під час руху може негативно позначитися на роботі коробки передач і скоротити її термін служби. Перемикання режимів слід проводити тільки за умови повної зупинки авто і натиснутої педалі гальма.
Нейтральне положення N використовується в екстрених ситуаціях, коли необхідно перемістити машину без використання двигуна, наприклад, при штовханні або буксируванні. У повсякденній експлуатації цей режим не використовується і призначений виключно для специфічних операцій.
Додаткові режими
Іноді трансмісії пропонують додаткові режими руху, ці позначення на коробці автомат позначаються цифровим маркуванням 1, 2, 3. Ці режими обмежують кількість доступних передач. У режимі 1 доступна тільки перша передача, у режимі 2 - тільки друга, що може бути корисно, наприклад, під час рушання на слизькій дорозі. Режим 3 надає доступ до перших трьох передач без перемикання на вищі. Це особливо зручно під час руху в гору або пересіченою місцевістю, де обмеження передач дає змогу ефективніше використовувати потужність двигуна та керувати швидкістю.
Режими 1 і 2 рекомендується активувати на стоянці, але їх можна відключити, переключивши на режим D під час руху. Режим, що обмежує кількість передач, найкраще активувати, коли трансмісія вже перебуває на одній із передач цієї групи.
Багато автоматичних коробок передач пропонують режим S-sport, який забезпечує більш динамічні характеристики передач. Це особливо корисно під час обгонів, коли потрібне моментальне збільшення потужності.
Ручний режим (зазвичай M або з маркуванням +/-) дає змогу водієві самостійно обирати передачі, що може бути корисно в різних ситуаціях на дорозі. Зимовий режим (W або Winter), навпаки, націлений на поліпшення зчеплення в зимових умовах і стимулює перемикання передач на нижчі для підвищення стійкості та безпеки.