Дрифт, або бічний керований занос, не тільки вражаючий стиль водіння, а й дисципліна автоспорту, що швидко розвивається. Його суть полягає в умінні утримувати автомобіль у контрольованому ковзанні під час проходження поворотів, зберігаючи при цьому максимальну швидкість. Хоча ідея дрифту існувала давно, в контексті автоспорту він став широко відомим завдяки гонщикам, таким як Такахаші, який був одним із перших водіїв, які усвідомлено використовують цю техніку. Його стиль водіння завоював визнання глядачів. Однією з основних причин популярності дрифту є його видовищність. Дрифт на автомобілі викликає захват як у водіїв, так і у глядачів, що робить його популярною розвагою по всьому світу. Щодо місць проведення дрифтингу існує безліч спеціально підготовлених трас і майданчиків. Важливо пам'ятати, що дрифт на громадських дорогах небезпечний і незаконний. Тому рекомендується розвивати навички на спеціалізованих треках.
Кращі машини для дрифту - Топ 10
Nissan 200SX/180SX/Silvia
Відкриває наш список топ машин для дріфту народжений в Японії як Nissan Silvia і відомий під різними назвами, залежно від ринку, включно з 180SX, 180ZX (у Швеції), 200SX і 240SX (у США). Останні три покоління (S13, S14 і S15) заслуговують рекомендацій за свої ходові якості. Старше покоління (S12) також є привабливим варіантом, але знайти гідний екземпляр складно. Відносно доступною ціною (15-25 тисяч фунтів стерлінгів) володіє 200SX (S14), який забезпечує пристойну потужність. Для початкового рівня модифікацій потрібна мінімальна кількість втручань, але, як відомо, апетит приходить під час їжі. Останнє покоління являє собою найкращий варіант, але воно рідкісне і дороге.
Турбовані версії з європейського ринку (CA18DET, SR20DET) безумовно кращі. Можливість встановлення LSD була доступна як опція. Автомобіль підходить для модифікацій, що підтверджується його популярністю у світовому дрифтингу.
Плюси: відмінне керування (особливо у S13), досить потужний двигун (SR20DET)
Мінуси: схильність до корозії кузова (особливо у S14)
Mazda RX7/RX8
RX-7 і RX-8 - дві моделі Mazda, що ідеально підходять для дрифту. В обох авто роторні двигуни. Яку ж обрати? Старша модель RX-7 здається привабливішою завдяки турбонагнітачу, який забезпечує хороший крутний момент. З іншого боку, новіший RX-8 оснащений тільки атмосферними двигунами, найпотужніший з яких видає 230 кінських сил.
Плюси: RX-7 вважається найкращим вибором серед Mazda для дрифту.
Мінуси: Роторний двигун потребує складного обслуговування, а в RX-8 немає турбонаддуву.
Nissan Skyline GT-R
Це одна з найбільш привабливих пропозицій для тих, хто шукає машину для дрифту. Однак варто зазначити, що він випускався тільки з правостороннім кермом, що може не підійти всім водіям. Крім того, існує безліч версій із повним приводом, які потребують додаткових зусиль або модифікацій.
Nissan Skyline R32 і R33 базувалися на одній і тій самій платформі та механіці. Версію GT-R оснащували потужним шестиваловим двигуном RB25DET, що видає 280 кінських сил, що цілком достатньо для дрифту. Цей двигун можна поліпшити, і він витримує додаткові навантаження. Для тих, хто зважає на ціну та доступність, цікавим варіантом може бути версія GTS-t із заднім приводом і 205-сильним турбованим двигуном. Останнє покоління Skyline GT-R (R34) було спроектовано з ухилом у гоночну спрямованість, що робить його менш привабливим для дрифту. Крім того, він важчий порівняно з попередніми моделями і вимагає більше потужності (хоча GT-R справляється з цим :). В Україні можна знайти оголошення про продаж Skyline, спеціально привезених для дрифту. Більшість із них зберігають оригінальне правостороннє компонування, але є й модифікації зі встановленням лівостороннього керма, часто з використанням компонентів від 200SX.
Плюси: гарне співвідношення ціни та потужності
Недоліки: тільки правостороннє кермо
Toyota Supra
Шанувальники Toyota без сумніву скажуть, що Supra - це просто супер. І це твердження справедливе і в контексті дрифту. Потужний двигун має величезний потенціал і легко піддається модифікаціям, даючи змогу досягти рівня потужності, достатнього для конкуренції з найкращими. Якщо вам не подобається Skyline GT-R тільки через правостороннє кермо, то Supra - чудова альтернатива.
Плюси: чудове керування, налаштування потужних двигунів (наприклад, 2JZGE)
Мінуси: висока вартість, складнощі з купівлею
Nissan 350Z/370Z
Наступник легендарного Nissan 300ZX повернувся в потужній і компактній версії під назвою Fairlady Z. Японці представили його як 350Z, знову воскрешаючи цей знаковий бренд. Цей вибір має вагому причину: під капотом цієї моделі знаходиться 3,5-літровий двигун V6, що видає щонайменше 287 кінських сил, що повинно задовольнити навіть найвимогливіших дрифтерів. Як і у випадку з моделлю 200SX, 350Z піддається різним модифікаціям, дозволяючи налаштовувати його під свої потреби. Однак, слід зазначити деякі недоліки, такі як відносно висока ціна через свою новизну (дебют у 2003 році). Пізніша версія 370Z, що вийшла на ринок у 2008 році, стала ще більш дорогою, але й потужнішою (і, безумовно, красивішою).
Плюси: надійний вибір для дрифту
Мінуси: висока вартість
BMW M3
BMW M3 - чудова машина для дрифту . Цей автомобіль не вимагає великих модифікацій, тому витрати на його тюнінг не перевищать вартості самої машини. Двигун забезпечує достатню потужність, незалежно від покоління. Наприклад, перше покоління (E30) пропонує від 192 до 238 кінських сил, залежно від версії і ринку збуту. Друге покоління (E36) краще шукати на європейському ринку, де потужність становить від 286 до 321 кінських сил, на відміну від американського варіанту з його 243 кінськими силами. Нові моделі ще потужніші та захопливіші, але, природно, вони й дорожчі - як під час купівлі, так і в обслуговуванні.
Плюси: достатня потужність уже в базовій комплектації
Мінуси: висока вартість під час купівлі, складнощі з пошуком машини в хорошому стані
Toyota Corolla AE-86
Toyota Corolla AE-86 - це не просто остання задньопривідна модель Corolla, а й транспортний засіб, створений спеціально для автоспорту. Незалежно від того, чи має вона висувні фари (Trueno), чи звичайні (Levin), AE-86 є одним із найбажаніших автомобілів для дрифту. Однак, на відміну від, наприклад, Nissan Skyline GT-R, знайти AE-86 в Україні - справжнє диво. Це особливо вірно для машин, які не зазнали модифікацій. Якщо ви вирішите придбати таке авто, вам доведеться шукати його за кордоном, наприклад, у Німеччині, але готуйтеся до високих цін. Під капотом AE-86 встановлено двигун 4AGEU об'ємом 1,6 літра і потужністю 130 кінських сил, створений з урахуванням високих стандартів продуктивності. Незважаючи на те, що може здатися дивним, збільшення потужності далі не потрібне, принаймні, на перших етапах. Це пов'язано з його власною вагою близько 950 кг. Перевага AE-86 полягає в його "збалансованості" і неймовірному задоволенні від керування, що перевершує очікування.
Плюси: специфічний дизайн для автоспорту, хороший баланс.
Недоліки: висока ціна, складно знайти нерозбіжні екземпляри.
Lexus IS
За межами Японії Toyota і Nissan довгі роки ігнорували ринок задньопривідних машин. В Японії придбати доступний седан із потужним і надійним поздовжньо розташованим двигуном ніколи не було проблемою, але в Україні подібної пропозиції не було. Тож, якщо ви шукаєте щось незвичне та оригінальне (за польськими мірками), варто звернути увагу на Lexus IS (у Японії він пропонується під назвою Toyota Altezza). Lexus IS не позбавлений недоліків. У Європі перше покоління було доступне з двигунами R6 2.0 (155 к.с.) і R6 3.0 (220 к.с.). Перший вважався занадто слабким і млявим у нижньому діапазоні обертів, а другий працював лише з "автоматом". Варто звернути увагу на екземпляри IS 300 зі США з механічною коробкою передач або на версію RS200, доступну тільки в Японії і оснащену двигуном R4 2.0 (210 к.с.), розробленим спільно з Yamaha. На думку багатьох професійних дрифтерів, автомобіль поводиться схоже з Toyota AE-86, що є значною перевагою. Серед недоліків, безумовно, слід зазначити важчу конструкцію та менш придатні для дрифту версії (RS200).
Плюси: хороша керованість.
Мінуси: недостатньо потужний двигун у IS 200.
BMW Z3
Те, що в Японії зустрічається рідко, а в США вважається дорогим в обслуговуванні. BMW Z3 не надто популярний на світових трасах, але в пошуках бази для дрифт-машини його зовсім не обов'язково обходити по великій дузі. Потужні двигуни, чудова підвіска і рульове управління, а також чимала кількість тюнінгових деталей мають повністю задовольнити водія. Вибір силового агрегату в Z3 в основному обмежений R6 2.8 або 3.2 від версії M (M Roadster). Звичайно, M явно перевершує його і не потребуватиме таких великих додаткових витрат, як слабший варіант.
Плюси: Відмінна підвіска
Мінуси: Потужні версії коштують недешево
Форд Мустанг
У нашому списку не може не бути чогось американського. Відмінний (і важкий) дрифт теж існує, але для нього потрібні доволі потужні двигуни. На щастя, у США з цим проблем немає, а кінські сили там завжди були дешевшими, ніж будь-де у світі. Кількість двигунів, деталей для їх тюнінгу, готових трансмісій для різних цілей, підвісок тощо може осоромити багатьох японців, представлених у цьому списку. На жаль, з нашої точки зору, найбільший мінус у тому, що весь цей потенціал легко доступний, але в США, а ціни на самі автомобілі не радують. У століття інтернету, звісно, можна завантажити все це без особливих проблем, але доставка коштує дорого, і чекати її доводиться довго. "Наполягаючи" на Мустангу, найбільш розумним вибором буде версія GT попереднього покоління. Під капотом стояв 215-260-сильний двигун V8, який є хорошою базою для подальших модифікацій. Новий Мустанг GT однозначно кращий і симпатичніший, але і явно дорожчий.
Плюси: величезні можливості тюнінгу
Мінуси: значна вага, висока ціна
Інші
Наші найкращі машини для дрифту можуть здатися не вичерпними, і ми усвідомлюємо, що список суб'єктивний. Фактично, будь-який задньопривідний автомобіль із достатньою потужністю, отриманою після відповідного тюнінгу, заміни двигуна та інших модифікацій, може стати прекрасним дрифт-каром. Здебільшого для свого власника, але навіть цього достатньо.
У нашому списку не виявилося місця для таких авто, як:
BMW M5 (занадто важкий)
Ford Escort RS1800/RS2000 Mk. I і II (занадто старий)
Honda S2000 (складно дрифтувати)
Honda NSX (жахливо дорогий)
Jaguar XK8 (просто не підходить)
Mazda MX-5 (була показана у фільмі "Дешевий дрифтинг")
Pontiac GTO (практично недоступна)
Porsche 911 (занадто дорого)
Renault Clio V6 (занадто дикий)
Toyota MR2 (складно керувати)
За посиланням можна знайти різні моделі машин для дрифту і не тільки.