Чи може елегантний повнопривідний позашляховик бути "повнокровним" позашляховиком одночасно? Так... і ні. Реальність така, що не кожен повнопривідний автомобіль пройде випробування на міцність і надійність в умовах дикої природи і складного рельєфу. Перш за все, це стосується автомобілів з самонесучим кузовом, де кузов і рама складають єдине ціле. Однак у нашому рейтингу про кращі джипи є кілька позашляховиків, на які варто звернути увагу. А купити найкращі джипи можна відвідавши каталог АТЛ.
Сучасні позашляховики - що їх характеризує?
Простіше кажучи, позашляховик - це транспортний засіб, призначений для подолання перешкод на бездоріжжі. До цієї групи належать як легкові, так і вантажні автомобілі. Перші відрізняються, серед іншого, окремим шасі, на якому встановлений кузов, і відповідно адаптованими позашляховими геометричними параметрами, тобто
боковий і поздовжній кліренс - це відстань, виміряна між землею і найнижчою точкою автомобіля між колесами (боковий кліренс) або осями автомобіля (поздовжній кліренс). Вони полегшують визначення поздовжнього та поперечного кліренсу;
кути сходження/з'їзду і розвалу - це кути між площиною дороги і дотичною до коліс і контуру нижньої частини кузова. Вони визначають здатність транспортного засобу підніматися під ухил або в'їжджати передніми колесами в поперечну канаву (і спускатися відповідно);
висота порогу, тобто відстань від землі до найнижчої точки транспортного засобу перед колесами (якщо дивитися збоку) - цей параметр доповнює кути під'їзду і з'їзду;
кут нахилу рампи - визначає здатність автомобіля долати теоретичну рампу з гострою вершиною, а також визначає, чи буде транспортний засіб долати вершину пагорба і як він буде поводитися при цьому
розвал-сходження (кут між передньою і задньою осями, коли колеса автомобіля на протилежних кутах знаходяться в положенні максимального прогину підвіски) - цей параметр визначає, на якій нерівності колеса автомобіля будуть контактувати з ґрунтом.
Найкращі позашляховики також мають, серед іншого, блокування диференціалів (щоб колеса на одній осі могли обертатися одночасно), адекватне передавальне число (коли потрібна велика сила тяги при русі вперед) і достатню потужність, доступну з найнижчих обертів.
Топові позашляховики - рейтинг найкращих
Коли мова йде про позашляховик, важко визначити найкращий автомобіль. Багато що залежить від уподобань і потреб користувача. Наприклад, деякі водії надають перевагу технічним зручностям, тоді як інші цінують найстаріші позашляховики через їхню простоту. Тому наш ТОП-10 найкращих позашляховиків 4х4 можна вважати суб'єктивною оцінкою.
Jeep Wrangler
На перше місце ми поставили справжню ікону позашляховиків - Jeep Wrangler. Як і належить американському позашляховику, він також належить до категорії SUV. Серед іншого, автомобіль має двовісний привід, який включає коефіцієнт опору і добре справляється зі складною місцевістю, такою як пухке дорожнє покриття.
За більш ніж 30 років Jeep Wrangler лише трохи змінив свій екстер'єр. Однак виробник подбав про те, щоб кожне наступне покоління забезпечувалося технічними вдосконаленнями. Останні моделі Jeep Wrangler вже оснащені, серед іншого, 8,4-дюймовим сенсорним екраном, сумісним з інформаційно-розважальною системою Uconnect (включаючи Apple CarPlay і Android Auto), системою протидії перекиданню ERM або комп'ютером з дисплеєм, компасом і датчиком температури.
Виробництво | Покоління | Двигун | Тип кузову | Коробка передач | Позашляхові властивості |
1987 - по теперішній час | І – 1987 - 1995 рр ІІ – 1997 - 2006 рр III – 2006 - 2018 роки IV– 2018 - зараз | Бензин Дизель Гібрид | 2-дверний позашляховик 2-дверний позашляховик-кабріолет 4-дверний позашляховик 4-дверний позашляховик-кабріолет | 5-ступінчаста механіка 3-ступінчастий автомат 6-ступінчаста механіка 8-ступінчастий автомат | Рубікон 4D Кут атаки 36° Кут рампи 20,8° Кут вильоту 31,4° Глибина проходу вбрід 762 мм |
Land Rover Defender
Defender також можна класифікувати як позашляховик. Однак, це все ще ідеальний повнопривідний автомобіль для їзди по бездоріжжю. Автомобіль має всі риси позашляховика (наприклад, кузов з максимальним дорожнім просвітом і короткими передніми і задніми звісами), а також численні зручності для мандрівників. Найбагатші версії мають, серед іншого, інформаційно-розважальну систему з двома екранами та точку доступу Wi-Fi, що підтримує до восьми пристроїв, відкидні задні сидіння або відсік для охолоджених напоїв. За бажанням клієнта виробник також може обладнати автомобіль додатковими аксесуарами, такими як трубка для підводного плавання, бризковики або багажник на даху.
Виробництво | Покоління | Двигун | Тип кузову | Коробка передач | Позашляхові властивості |
1983 - по теперішній час | І – 1983 - 1990 рр ІІ – 1990 - 2007 рр ІІІ – 2007 - 2016 рр IV– 2019 - зараз | Бензин Дизель Гібрид | 3 і 5-дверний позашляховик 2-х, 3-х і 4-дверний пікап 2-дверний позашляховик-кабріолет | 4, 5 і 6-ступінчаста механіка 4-ступінчастий автомат 8-ступінчастий автомат | Захисник 130 Кут атаки 37,5° Кут рампи 27,8° Кут вильоту 28,5° Глибина проходу вбрід 900 мм |
Mercedes G-Class
Mercedes G-Class дозволяє подорожувати пересіченою місцевістю з легкістю та комфортом. Нове покоління заслужило репутацію ідеального позашляховика завдяки, серед іншого, точному рульовому управлінню, пневматичній підвісці, 9-ступінчастій автоматичній коробці передач і трьом блокуванням диференціалів. Повний привід і двигун потужністю до 500 к.с. забезпечують легкий підйом навіть на найскладніші схили. Регульована жорсткість підвіски, з іншого боку, робить їзду по асфальту більш приємною.
Виробництво | Покоління | Двигун | Тип кузову | Коробка передач | Позашляхові властивості |
1979 - по теперішній час | W460: 1979 - 1993 рр W461: 1990 - 2001 рр W463: 1989 - 2017 W464:2018 - зараз | Бензин Дизель | 2-дверний ФУРГОН 3 і 5-дверний позашляховик 2-дверний позашляховик-кабріолет | 4 і 5-ступінчаста механіка 4, 5 і 7-ступінчастий автомат 9-ступінчастий автомат | W464 AMG Кут атаки 30,9° Кут рампи 25,7° Кут вильоту 29,9° Глибина проходу вбрід 700 мм |
Виробник Mercedes G-Class також подбав про комфорт водія та пасажирів. В автомобілі ви знайдете такі зручності, як підсвічування за настроєм, мультимедійна/навігаційна система або сидіння з підігрівом і регулюванням.
Ineos Grenadier
Ineos Grenadier - одна з останніх пропозицій на ринку позашляховиків. Його виробник в основному надихався старшою моделлю Defender, але оснастив інтер'єр трохи більш досконалим. Водій може, наприклад, користуватися сучасною мультимедійною системою та навігаційною системою, призначеною для їзди по бездоріжжю, і підключатися до смартфонів. Автомобіль також може бути дооснащений, наприклад, лебідкою або додатковим освітленням.
Виробництво | Покоління | Двигун | Тип кузову | Коробка передач | Позашляхові властивості |
З 2022 року | І | Бензин Дизель | 5-дверний позашляховик 4-дверний пікап | 8-ступінчастий автомат | Кут атаки 35,5° Кут вильоту 36,1° Глибина проходу вбрід 800 мм |
SsangYong Rexton
Маловідомий корейський бренд SsangYong випустив "перлину" у вигляді великого позашляховика, побудованого на рамі. Хоча базова версія Rexton не має повного приводу, його можна замовити за додаткову плату. З позашляховиком 4х4 клієнт отримає коробку передач з редуктором. Він також може вибрати модель, оснащену блокуванням заднього моста, поворотними ліхтарями або багатоважільною задньою підвіскою.
У такому оснащенні позашляховик Rexton дійсно є чудовим автомобілем для екскурсій по бездоріжжю. Однак варто згадати і про ціну Rexton: хоча базова версія не є надто дорогою, додаткові витрати на додаткові аксесуари можуть суттєво вплинути на ваш бюджет.
Виробництво | Покоління | Двигун | Тип кузову | Коробка передач | Позашляхові властивості |
2002 - по теперішній час | І – 2002 - 2007 рр ІІ – 2007 - 2012 рр ІІІ – 2012 - 2016 рр IV – 2017 - зараз | Бензин Дизель | 5-дверний позашляховик | 6-ступінчаста механіка 5 і 7-ступінчастий автомат | Рекстон II Кут атаки 28° Кут рампи 22,5° Кут вильоту 25° або 25,5° Глибина проходу вбрід 680 мм |
Suzuki Jimny
У нашому списку не міг не бути Suzuki Jimny, який користується незмінним інтересом в Україні. Водії хвалять Jimny в основному за його компактні розміри і малу власну вагу - характеристики, які особливо цінні при їзді по бездоріжжю на брудному ґрунті. Важливо, що в стандартній комплектації автомобіль поставляється з 5-ступінчастою механічною коробкою передач і заднім приводом. Однак доступна також версія з колісною формулою 4×4.
Виробництво | Покоління | Двигун | Тип кузову | Коробка передач | Позашляхові властивості |
1970 - по теперішній час | І – 1970 - 1981 рр II – 1981 - 1998 ІІІ – 1998 - 2018 рр IV – 2018 - зараз | Бензин Дизель | 2-дверний жорсткий дах 3-дверний позашляховик 2-дверний пікап 2-дверний позашляховик-кабріолет | 4-ступінчаста механіка 5-ступінчаста механіка 4-ступінчастий автомат | Jimny 5MT Кут атаки 37° Кут рампи 28° Кут вильоту 49° Глибина проходу вбрід 600 мм |
Крім усього іншого, Suzuki Jimny четвертого покоління має омологацію вантажних автомобілів N1. Інтер'єр автомобіля оснащений монохромним багатофункціональним дисплеєм, багатофункціональним кермом та системами Hill Hold Control і Hill Descent Control (допомога при рушанні на підйомі та спуску з нього).
Nissan Patrol
Наша наступна пропозиція також нікого не здивує. Nissan Patrol, як і Suzuki Jimny, добре відомий в Україні. Родовід цього автомобіля сягає 1951 року, коли був розроблений предок Patrol - Datsun 4W60. Пізніше з'явилася його нинішня назва (в Австралії Patrol в модифікованій версії продається як Ford Maverick, а в Європі функціонувала також назва Ebro Patrol).
Виробництво | Покоління | Двигун | Тип кузову | Коробка передач | Позашляхові властивості |
1970 - 2003 роки | І – 1979 - 1988 рр ІІ – 1986 - 1995 рр III – 1988 - 1997 рр IV – 1997 - 2003 рр | Бензин Дизель | 2-дверний 5-дверний | 5-ступінчаста механіка 4-ступінчастий автомат | Patrol Y61 3.0 DIT Кут атаки 37° Кут вильоту 31° Глибина проходу вбрід 700 мм |
Розкішна версія позашляховика Nissan Patrol наразі є найуспішнішою на Близькому Сході (остання - спортивна версія Nismo з 5,6-літровим V8 під капотом). На жаль, в Україні не так багато серійних автомобілів Patrol, і легше знайти модифікований автомобіль. Найбільш бажаною і затребуваною моделлю для їзди по бездоріжжю є тридверна версія GR (Grand Raid).
Toyota 4Runner
В Україні Toyota 4Runner не дуже популярний - ця модель пропонується переважно в США. Однак на неї варто звернути увагу - особливо на останнє покоління. Зовні остання версія автомобіля відрізняється, серед іншого, великою решіткою радіатора, повітрозабірником на капоті, алюмінієвими акцентами в бампері та фарами зі світлодіодними елементами. В інтер'єрі, однак, з'явилася панель під назвою Optitron і додатковий багатофункціональний дисплей.
Виробництво | Покоління | Двигун | Тип кузову | Коробка передач | Позашляхові властивості |
1984 - по теперішній час | І – 1984 - 1989 рр ІІ – 1990 - 1995 рр ІІІ – 1996 - 2002 рр IV – 2003 - 2009 рр V– 2010 - по теперішній час | Бензин Дизель | 3-дверний позашляховик 5-дверний позашляховик | 5-ступінчаста механіка 4-ступінчастий автомат 5-ступінчастий автомат | 4Runner IV 2002 Кут атаки 31° Кут рампи 22° Кут вильоту 24° |
9.Hummer H2
Закриває наші топові позашляховики останнім місцем автомобіль, який викликає чимало суперечок, наступника Hummer H1 - американської цивільної версії військового Humvee. Hummer H2 нині має, мабуть, стільки ж прихильників, скільки й противників. Недоброзичливці критикують його, серед іншого, за те, що він роз'їдає багато пального, має високу ціну та слабші позашляхові якості, ніж H1. Шанувальники новішої моделі H2, з іншого боку, вихваляють її чудовий комфорт водіння та широке оснащення, таке як аудіосистема, бортовий комп'ютер, телевізор, шкіряні сидіння з підігрівом, кондиціонер та електричний дах.
Виробництво | Двигун | Тип кузова | Коробка передач | Позашляхові властивості |
2002 - 2010 роки | Бензин | 5-дверний позашляховик 4-дверний пікап | 4-ступінчастий автомат 6-ступінчастий автомат | Позашляховик-5д Бензин 6.24 Кут атаки 42° Кут рампи 53° Кут вильоту 40° Глибина проходу вбрід 609 мм |