Розповітрювання системи охолодження - це важлива процедура, яка допомагає уникнути перегріву двигуна та забезпечувати його правильне функціонування. Повітря в системі охолодження може призвести до погіршення циркуляції охолоджувальної рідини, перегріву і навіть поломок двигуна. У цій статті ми розберемо, як розвоздушити систему охолодження, спираючись на раніше надані дані.
Причини появи повітря в системі охолодження
Перед тим як дізнатися як вигнати повітря з системи охолодження, важливо розуміти, чому воно може там опинитися. Основні причини включають:
- Після зливу старого антифризу і заливки нового в систему може потрапити повітря.
- Негерметичність шлангів, радіатора або помпи може призвести до того, що в систему буде надходити повітря.
- Якщо термостат не відкривається вчасно, повітря може затримуватися у верхніх частинах системи.
- Некоректна робота кришки радіатора може призвести до утворення повітряних пробок.
Повітряна пробка в системі охолодження: ознаки
Повітря в системі охолодження може проявлятися такими симптомами:
- Нестабільна робота двигуна.
- Періодичні стрибки температури на приладовій панелі.
- Погане опалення салону, особливо на низьких обертах двигуна.
- Постійні зміни рівня охолоджувальної рідини в розширювальному бачку.
Як прибрати повітряну пробку в системі охолодження?
- Для початку переконайтеся, що двигун охолов, оскільки робота з гарячою системою охолодження може призвести до опіків. Відкрийте капот і знайдіть розширювальний бачок і радіатор. Переконайтеся, що рівень охолоджувальної рідини в бачку достатній, якщо ні - долийте необхідну кількість антифризу.
- Якщо конструкція вашого автомобіля передбачає, підніміть передню частину машини за допомогою домкрата або поставте її на підставки. Це дасть змогу повітрю легше виходити з системи, оскільки радіатор буде знаходитися вище за інші елементи системи охолодження.
- Залежно від конструкції системи охолодження вашого автомобіля, відкрийте всі спускні клапани або спеціальні болти для випуску повітря. Зазвичай вони розташовані на радіаторі, у верхній частині двигуна або на трубках, що ведуть до пічки. Відкрутіть ці болти або клапани і почніть повільно доливати охолоджувальну рідину через лійку в радіатор або розширювальний бачок. Переконайтеся, що потік охолоджувальної рідини рівний, без бульбашок повітря. Коли антифриз почне витікати зі спускних клапанів без бульбашок, можна закривати клапани.
- Після того як ви закрили спускні клапани, запустіть двигун і дайте йому попрацювати на холостому ходу. Увімкніть пічку на максимальний обігрів і дочекайтеся, поки термостат відкриється (це можна відчути за різким збільшенням температури опалення салону). У цей момент можуть вийти останні повітряні пробки через розширювальний бачок. Якщо рівень охолоджувальної рідини в бачку або радіаторі падає, долийте ще.
- Після роботи на холостому ходу збільште оберти двигуна до 2000-2500 обертів на хвилину і тримайте їх кілька хвилин. Це дасть змогу системі ефективно прокачати залишки повітря. Зверніть увагу на рівень охолоджувальної рідини і відсутність бульбашок.
- Після того як двигун прогріється і термостат відкриється, уважно стежте за температурою двигуна і рівнем охолоджувальної рідини. Якщо рівень антифризу стабільний, а пічка працює ефективно, повітря із системи було видалено. У разі, якщо ви продовжуєте помічати бульбашки або рівень охолоджувальної рідини сильно змінюється, повторіть процедуру розповітрювання.
- Після завершення розповітрювання переконайтеся, що всі пробки і кришки на радіаторі та розширювальному бачку закриті. Спустіть автомобіль з підставок або домкрата.
Додаткові поради, як вигнати повітря із системи охолодження
- Після розповітрювання системи рекомендується кілька днів стежити за рівнем охолоджувальної рідини, оскільки можливі залишкові невеликі повітряні пробки.
- Для більш ефективного видалення повітря з системи можна використовувати спеціальний вакуумний насос, який створить негативний тиск і витіснить повітря.
- Перевірте справність кришки радіатора, оскільки її несправність може призвести до неправильної циркуляції та утворення повітряних пробок.
Застереження
- Не працюйте з гарячим двигуном. Охолоджувальна рідина може перебувати під високим тиском і температурою, що може призвести до травм.
- Не використовуйте воду як охолоджувальну рідину. Використовуйте тільки рекомендований антифриз або охолоджувальну рідину, оскільки вода може призвести до корозії та зниження ефективності охолодження.
- Слідкуйте за герметичністю системи. Постійні витоки можуть свідчити про необхідність заміни шлангів, ущільнювачів або інших елементів системи охолодження.