Дим з оливозаливної горловини дизельного двигуна - це серйозний сигнал, що вказує на потенційні проблеми з двигуном. Його поява може свідчити про несправності в поршневій групі, системі вентиляції картера, турбонаддуві або інших критично важливих вузлах силового агрегату.
Чому йде дим з маслозаливної горловини дизель?
Однією з найпоширеніших причин є скупчення картерних газів, що є сумішшю відпрацьованих газів, парів палива і оливи, які прориваються з циліндрів у картер. У справному моторі вони видаляються через систему вентиляції картера (PCV), однак у разі її засмічення або несправності тиск у картері підвищується, що призводить до виходу диму через маслозаливну горловину.
Знос поршневих кілець також може стати причиною появи диму. Вони забезпечують герметичність камери згоряння, але з часом втрачають еластичність або покриваються нагаром, що призводить до витоку газів у картер. Це супроводжується високою витратою оливи, зниженням компресії та погіршенням динаміки двигуна.
Ще однією причиною може бути зношення циліндрів, спричинене великим пробігом, перегрівом або використанням неякісної оливи. Задираки і надмірне зношування стінок циліндрів сприяють проникненню відпрацьованих газів у картер, що спричиняє задимлення маслозаливної горловини. При цьому двигун втрачає потужність, збільшується витрата оливи і з'являється металевий стукіт.
Несправності турбокомпресора також можуть спричиняти появу диму. Якщо його ущільнення пошкоджені, масло потрапляє в картер, що збільшує кількість картерних газів. Проблеми з турбіною супроводжуються підвищеною витратою оливи, втратою потужності, появою диму з вихлопної труби та сторонніми звуками під час роботи двигуна.
Крім того, пошкодження прокладки головки блоку циліндрів (ГБЦ) може призвести до потрапляння газів у систему змащення. У таких випадках спостерігається білий дим з оливозаливної горловини, наявність емульсії в олії та зниження рівня охолоджувальної рідини. Це вимагає термінової діагностики та заміни прокладки ГБЦ.
Як правильно діагностувати проблему?
Спочатку необхідно провести візуальний огляд, звертаючи увагу на колір диму, рівень оливи та охолоджувальної рідини. Далі варто виміряти компресію в циліндрах, перевірити систему вентиляції картера і оглянути турбокомпресор на предмет витоків масла. Додатково можна провести тест на наявність вихлопних газів у системі охолодження, щоб виключити пошкодження прокладки ГБЦ.
Для запобігання появи диму з маслозаливної горловини важливо регулярно міняти мастило і фільтри, використовувати якісні мастильні матеріали, стежити за системою охолодження і перевіряти систему вентиляції картера. За перших ознак несправності турбонагнітача або поршневої групи слід негайно проводити діагностику і ремонт, щоб уникнути капітального ремонту двигуна.
Дим з маслозаливної горловини дизельного двигуна - серйозний симптом, який не можна ігнорувати. Що раніше виявлено причину появи диму, то дешевшим і простішим буде ремонт. Регулярна діагностика і профілактичне обслуговування допоможуть уникнути серйозних поломок і продовжити термін служби вашого автомобіля.