Така ситуація може скуйовдити волосся на голові. Ви їдете дорогою, під'їжджаєте до міста, хочете загальмувати, натискаєте на педаль... і нічого не відбувається. Ви не тільки не сповільнюєтеся, а й не можете натиснути на педаль гальма! Що сталося? Чому педаль гальма стала дубовою? Що можна зробити з жорсткою педаллю гальма?
Причини, чому чому чому педаль гальма стає тугою
Під час натискання на педаль гальма в одній із камер сервоприводу знаходиться повітря, а в іншій утворюється вакуум. Мембрана, прикріплена до поршня, починає згинатися, і вакуум буквально "втягує" поршень, який потім переміщує рідину по магістралях. Таким чином, зусилля, що додається до педалі, багаторазово збільшується, і ми можемо використовувати гальмо без зусиль.
Що ж може піти не так? Найпоширенішим випадком є:
- пошкодження вакуумного трубопроводу Він так само часто стає жертвою куниці, як і стирання. Гума з часом тьмяніє, тому профілактична заміна вакуумних магістралей - хороша звичка при обслуговуванні автомобіля.
Другий "підозрюваний" - у разі обладнаних автомобілів:
- Вакуумний насос, в народі званий "вакумним". Це не шалено складний компонент, тому поломки вакуумного насоса не носять масового характеру, але необхідно звертати увагу на його роботу, коли педаль гальма стає жорсткою.
Третьою причиною чому педаль гальма стає тугою може бути нехтування обслуговуванням супортів. Якщо ми замінимо тільки колодки, але не подбаємо про стан ущільнень поршнів і їхніх напрямних, цілком імовірно, що поршні в супортах не повернуться у вихідне положення. У результаті ми не тільки швидко виведемо з ладу колодки і диски, а й гальмувати буде нічим, оскільки поршні, які повинні мати більшу амплітуду руху, переміщатимуться всього на один міліметр.
Чому не натискається педаль гальма при вимкненому двигуні
Сучасні автомобілі оснащені гідравлічною гальмівною системою із застосуванням вакуумного підсилювача. Це тандем, що працює разом для забезпечення ефективного і легкого гальмування. Коли двигун працює, він створює розрідження (вакуум) у впускному колекторі. Цей вакуум використовується вакуумним підсилювачем для збільшення сили, яку ви прикладаєте до педалі гальма. Тиснете на педаль - відкривається клапан, і тиск повітря спрямовує діафрагму підсилювача, що, своєю чергою, тисне на головний циліндр. Результат - значно менше зусиль з вашого боку для ефективного гальмування. Тому не натискається педаль гальма при вимкненому двигуні, адже вакуум більше не створюється. Відповідно, вакуумний підсилювач не може збільшити зусилля від педалі. Ви все ще можете гальмувати, але для цього доведеться набагато сильніше тиснути на педаль. Це нормально, і саме тому педаль відчувається жорсткою.
Як впоратися з відмовою педалі гальма?
На щастя, всі ці несправності відносно просто усунути в умовах майстерні. Якщо ми впевнені, що справа у вакуумній магістралі, теоретично її можна замінити навіть на вулиці, але пам'ятайте, що йдеться про гальмівну систему - неякісний ремонт може призвести до плачевних наслідків. Краще довірити таке обслуговування професіоналам.
І ще одне - не забувайте міняти гальмівну рідину. Мало хто знає, що її потрібно міняти не рідше, ніж раз на два роки. Вона гігроскопічна - вбирає воду з навколишнього середовища і після такого терміну стає марною, закипаючи після одного-двох гальмувань. Кожне технічне обслуговування має включати заміну рідини, щоб не з'явилася така проблема як педаль гальма стала дубовою.