Для автовласників, які прагнуть глибше зануритися у функціонування свого залізного коня, розуміння компонентів системи запалювання є безцінним. Одним із ключових елементів цієї системи є загадкова котушка запалювання. Вона діє подібно до трансформатора, перетворюючи струм низької напруги від акумулятора на високовольтний імпульс, необхідний для займання паливної суміші в циліндрах. Але де на котушці запалювання плюс і мінус? Давайте розгадаємо цю таємницю!
Будова котушки запалювання
Перш ніж ми перейдемо безпосередньо до визначення полюсів, давайте швидко розглянемо внутрішню будову котушки запалювання. Вона, як правило, складається з двох основних обмоток.
Первинна обмотка виготовлена з товстого дроту з відносно невеликою кількістю витків, підключається до джерела живлення 12V (акумулятор) через замок запалювання. Вона створює магнітне поле всередині котушки.
Вторинна обмотка виготовлена з тонкого дроту з великою кількістю витків, намотана навколо первинної обмотки. Коли струм протікає через первинну обмотку, це магнітне поле індукує високу напругу (до 30 000 В) у вторинній обмотці. Саме цей високовольтний імпульс передається на свічки запалювання для створення іскри.
Крім обмоток, котушка запалювання також може містити сердечник із залізного сплаву для фокусування магнітного поля та різні електронні компоненти залежно від типу системи запалювання.
Що означають літери Б і К на котушці запалювання?
Б - зазвичай позначає контакт, до якого під'єднується живлення від акумулятора. Іноді замість букви Б може бути символ "+". У будь-якому разі, це місце, куди надходить струм низької напруги для живлення первинної обмотки.
К - позначає контакт для під'єднання керуючого сигналу. Цей сигнал надходить від системи керування двигуном (ECM) або модуля запалювання і керує тим, коли первинна обмотка повинна заряджатися і розряджатися, створюючи необхідну напругу на вторинній обмотці для іскри. Іноді замість літери K може використовуватися символ "-".
Як визначити, де на котушці запалювання плюс і мінус
На відміну від звичайної батарейки, де чітко марковані полюси "+" і "-", котушка запалювання не завжди має таких позначень. Це може призвести до плутанини під час встановлення або тестування котушки. Однак не хвилюйтеся, адже є кілька способів визначити розташування плюсового і мінусового контактів:
- Деякі виробники котушок запалювання наносять маркування безпосередньо на корпус, вказуючи розташування полюсів символами "+" і "-". уважно огляньте корпус котушки, можливо, вам пощастить.
- Хоча кольори проводів не є універсальним стандартом, деякі виробники дотримуються певної колірної схеми для живлення і заземлення. Наприклад, коричневий дріт часто використовується для живлення (+), а чорний - для заземлення (-). Зверніться до керівництва з експлуатації вашого автомобіля або до схем електропроводки конкретної моделі, щоб дізнатися про відповідність кольорів проводів у вашому випадку.
- Якщо ви не впевнені в маркуванні або кольорах проводів, можете скористатися мультиметром для визначення полюсів. Переведіть мультиметр у режим вимірювання постійного струму (DC) і встановіть діапазон напруги більше 12V. Будьте обережні під час роботи з електрикою і дотримуйтесь інструкцій з експлуатації мультиметра. Оголіть невеликі ділянки проводів біля роз'єму котушки запалювання. Підключіть червоний щуп мультиметра до одного з проводів, а чорний - до іншого. Увімкніть запалювання, але не запускайте двигун. Якщо мультиметр показує значення близько 12V, то дріт, до якого під'єднано червоний щуп, є плюсовим (+).
- Детальна схема системи запалювання вашого автомобіля, як правило, міститься в керівництві з експлуатації або може бути знайдена в Інтернеті. Ця схема чітко показує, як під'єднано всі компоненти, включно з котушкою запалювання, і де розташовані плюсові та мінусові контакти.
- Багато веб-сайтів і форумів, присвячених ремонту та обслуговуванню автомобілів, пропонують інформацію та керівництва щодо конкретних моделей. Перевірте ці ресурси, можливо, ви знайдете схеми або фотографії, які допоможуть вам визначити полюси на вашій котушці запалювання.
- Якщо ви все ще відчуваєте невпевненість або сумніваєтеся, не соромтеся звернутися до кваліфікованого автомеханіка. Вони зможуть візуально оглянути вашу котушку запалювання, проаналізувати схему електропроводки і за допомогою спеціальних інструментів точно визначити розташування плюса і мінуса.