Диск, жорстко з'єднаний із пером колеса, обертається разом із ним. Колодки, розташовані в супорті, що кріпиться до поворотного кулака, залишаються нерухомими. При натисканні на педаль гальма насос підвищує тиск гальмівної рідини. Це призводить до висунення поршня, який притискає колодки до диска. Супорт притискає другу колодку. Сила натискання на педаль гальма визначає ступінь уповільнення автомобіля. Тому супорт це одна з найважливіших частин гальмівної системи, що забезпечує ефективне гальмування.
Зазвичай у супорті дві колодки. Іноді їх може бути більше, але кількість завжди має бути парною, щоб диск притирався рівномірно. Після того, як ми визначились, що таке супорт в машині, давайте розглянемо основні види.
Типи супортів
- Плаваючі. Використовуються на більшості легкових автомобілів. Завдяки своїй простій конструкції, вони легкі в експлуатації та ремонті. Однак вони чутливі до вологи та бруду, тому згодом на їх поверхні може з'явитися корозія. Вони також чутливі до вібрації та ударів, тому їх не рекомендується встановлювати на спортивні машини. Плаваючі гальмівні супорти зазвичай чавунні. Чавун важкий, але дешевий у виробництві, тому вони добре працюють на легкових автомобілях.
- Фіксований супорт у машині це рішення для більш важких транспортних засобів та спортивних авто. Характеризуються складною, але надійною конструкцією, що також означає, що вони дорожчі та складніші в ремонті, ніж плаваючі супорти. Нерухомі гальмівні супорти не схильні до пошкоджень, мають довгий термін служби і гарантують ефективніше гальмування. Нерухомі гальмівні супорти зазвичай виготовляються з алюмінію чи інших легких матеріалів. Легкі матеріали означають меншу вагу, що дозволяє машині розвивати більшу швидкість, а це надзвичайно важливо для спортивних автомобілів.
З яких матеріалів виготовляють гальмівний супорт?
На ринку представлені різні типи гальмівних штангенциркулів. Для виготовлення використовуються різні матеріали. Чим вище ціна супорту, тим якісніший матеріал він виготовлений. У легкових машинах зазвичай використовують плаваючі супорти, виготовлені з чавуну. На дорожчих та спортивних автомобілях використовуються нерухомі супорти. Чавунні плаваючі супорти не такі жорсткі, як нерухомі, мають погану термостійкість і швидше вібрують. У цих супортах також використовуються чавунні поршні, які покриті хромом для зменшення тертя. Всі ці недоліки чавунних супортів стають очевидними лише у спортивних моделях, але у повсякденних автомобілях вони справляються із поставленим завданням.
У спортивних машинах та автомобілях топ-класу використовуються супорти, виготовлені з легких матеріалів, які мають дуже хорошу стійкість до високих температур. Використання таких матеріалів робить ці супорти дуже дорогими. У супортах для таких автомобілів використовуються поршні з алюмінію або азотованого титану. У цих системах також використовують двокомпонентні гальмівні диски, центральна частина яких виготовлена з легкого металевого сплаву (наприклад, алюмінію), а поверхня тертя - з чавуну. Найефективнішою системою є супорти з рідинним охолодженням. Вони складаються з фільтра, радіатора, резервуара для рідини та електричного насоса.
Як розпізнати несправність гальмівних супортів?
Супорт це запчастина, яка вразлива до перегріву та корозії. Автомобіль може почати тягнути в один бік під час гальмування, або водій може відчути вібрацію в педалі гальма чи кермі. Механічні несправності гальмівного супорта включають деформацію, зсув, ослаблення кріплення, іржу на поверхні та пошкодження пильовиків поршня. У деяких випадках можливий ремонт супорта, який може охоплювати заміну пильовиків і очищення від корозії, однак за серйозних пошкоджень рекомендується повна заміна. Несправний гальмівний супорт може призвести до витоку рідини, що спричиняє проблеми з гальмуванням. Такі супорти слід негайно ремонтувати або замінити.