Омивач лобового скла - це одна з тих автомобільних систем, про яку водії часто згадують тільки в момент її відмови. У той час як у більшості випадків несправність омивача заднього скла можна пережити, передній омивач, що не працює, являє собою серйозну загрозу для безпеки на дорозі. У цій статті ми детально розглянемо будову системи, можливі причини, чому не працює омивач скла, і запропонуємо практичні рекомендації з діагностики та ремонту.
Будова системи омивача лобового скла
Для початку давайте розберемося з тим, як влаштована система омивача лобового скла. Вона складається з таких ключових елементів:
- Бачок для рідини - зазвичай розташовується в моторному відсіку автомобіля і служить резервуаром для рідини, що омиває.
- Насос омивача - електромеханічний пристрій, який відповідає за подачу рідини з бачка до форсунок через трубки. Насос створює тиск, необхідний для розпилення рідини на лобове скло.
- Форсунки - розташовані на капоті машини, вони розпилюють рідину, що омиває, на поверхню скла.
- Електродвигун і проводка - під'єднаний до електричної системи автомобіля, забезпечуючи роботу всієї системи за командою водія.
- Запобіжники і реле - захищають систему від перевантажень і замикань.
Чому не працює омивач лобового скла?
Тепер, коли у нас є розуміння будови системи, розглянемо найпоширеніші причини, через які омивач лобового скла може перестати працювати.
- Відсутність омивної рідини - це найочевидніша і легко усунена проблема. Якщо в бачку немає рідини, система не зможе виконувати свої функції. Часто водії забувають перевірити рівень рідини, особливо перед тривалими поїздками.
- У холодну пору року омивна рідина може замерзнути, якщо не була своєчасно замінена на зимову. Це призводить до того, що насос працює даремно, а форсунки залишаються сухими.
- Згодом у форсунках можуть накопичитися бруд, пил, вапняний наліт, що перешкоджає нормальному розпиленню рідини. Особливо це актуально, якщо замість спеціальної рідини використовувалася звичайна вода.
- Якщо насос не видає характерного дзижчання під час активації системи, це може вказувати на його поломку. Насос може вийти з ладу через перегрів, потрапляння всередину бруду або просто зношування.
- Гумові або пластикові трубки, якими рідина надходить до форсунок, можуть з часом тріснути, порватися або перекрутитися. Це призведе до витоку рідини або недостатнього тиску в системі.
- Якщо насос омивача не отримує електрики, причиною може бути перегорілий запобіжник. Це часто трапляється при короткому замиканні або перевантаженні системи.
- Згодом електродвигун, що приводить у рух насос, може вийти з ладу. Також можливі пошкодження проводки, що призведе до порушення подачі електрики до системи.
Діагностика несправностей
Для точного визначення причини несправності потрібно провести комплексну діагностику. Ось кілька кроків, які допоможуть у цьому процесі:
- Почніть із найпростішого - відкрийте капот і переконайтеся, що в бачку достатньо рідини. Якщо її немає, долийте і спробуйте запустити систему знову.
- Увімкніть систему омивача і прислухайтеся до роботи насоса. Якщо він не видає звуків або чути незвичне дзижчання, це може вказувати на його поломку або засмічення.
- Знайдіть блок запобіжників в автомобілі (зазвичай він розташований під панеллю приладів або під капотом) і перевірте стан запобіжника, що відповідає за роботу омивача. Якщо запобіжник перегорів, його заміна може вирішити проблему.
- Перевірте стан трубок, що подають рідину до форсунок. Переконайтеся, що вони не перекручені, не порвані та не мають витоків. Якщо форсунки забиті брудом, спробуйте їх прочистити стисненим повітрям або голкою.
- Використовуйте мультиметр для перевірки подачі електрики до насоса. Якщо електрика не надходить, причиною може бути несправна проводка або реле.
Що робити, коли не працює омивач скла?
Якщо встановлено причину, чому несправна система омивання лобового скла, наступним кроком буде її усунення. Залежно від характеру несправності можна зробити різні дії. Наприклад, якщо причиною проблеми є відсутність рідини, достатньо просто долити її і продовжити експлуатацію автомобіля. У разі якщо насос не працює навіть при подачі електрики, найімовірніше, його потрібно замінити. Вартість нового насоса варіюється залежно від моделі авто, але зазвичай це доступний за ціною елемент.
Засмічені форсунки можна спробувати прочистити, однак, якщо це не допомагає, простіше й ефективніше замінити їх на нові, особливо якщо їхня вартість невисока. Якщо пошкоджено трубки, які подають рідину, їх необхідно замінити, а також перевірити всі з'єднання на наявність витоків і за необхідності герметизувати їх. Перегорілий запобіжник також може бути причиною несправності. У цьому разі його заміна може повернути систему до життя. Якщо ж проблема повторюється, слід