Радіатор - це важлива частина системи охолодження автомобіля, що забезпечує контроль над температурою двигуна. Коли ви помічаєте пар з-під капота, зниження рівня охолоджувальної рідини або різкий стрибок температури в системі охолодження, це може свідчити про те, що тече радіатор. На жаль, такі проблеми можуть виникнути в самий невідповідний момент, наприклад, під час далекої поїздки, коли ви перебуваєте на значній відстані від дому.
Чому тече радіатор?
Протікання радіатора - серйозна проблема, яка може призвести до перегріву двигуна та інших поломок. Виявлення причин протікання радіатора - перший крок до його ефективного ремонту. До найчастіших причин витоку належать:
- Корозія і знос - однією з найчастіших причин протікання радіатора є корозія. Знос матеріалів може призвести до утворення дірок і тріщин, що, своєю чергою, може сприяти виникненню протікання;
- Механічні пошкодження - радіатори можуть бути пошкоджені в результаті зіткнень і дорожньо-транспортних пригод. Навіть незначні механічні пошкодження можуть призвести до витоку охолоджувальної рідини;
- Пошкодження прокладок і з'єднань - протікання часто з'являються в місцях з'єднань зі шлангами або на прокладках. Цей збиток може виникнути внаслідок природного зносу, неправильного встановлення або пошкодження, спричиненого зовнішніми факторами;
- Надлишковий тиск у системі охолодження - надмірна температура або тиск у системі охолодження, часто спричинені несправним термостатом або кришкою, можуть призвести до витоку. Надлишковий тиск може призвести до появи тріщин або інших пошкоджень радіатора.
Наслідки витоків радіатора
Чому важливо відразу усувати проблему протікання радіатора? Давайте розберемося. Витік радіатора негативно позначається на безпеці та комфорті водіння. Якщо постійно доливати рідину, що охолоджує, можна виграти час для ремонту. Але чи завжди ви пам'ятаєте про це? Ігнорування нестачі рідини, що охолоджує, може призвести до того, що двигун почне працювати неправильно. У найсерйозніших випадках перегрівання двигуна може пошкодити прокладку головки блоку циліндрів (ГБЦ).
Варто відзначити, що витоки менш небезпечні взимку та восени, коли температура нижча. Проте влітку, коли температура значно вища, ризик перегріву двигуна значно зростає.
Як діагностувати проблему з радіатором?
Виявити витік радіатора не завжди просто, особливо якщо він невеликий. Щоб визначити, яка рідина витікає з автомобіля, найкраще припаркувати його на рівній поверхні, наприклад, на бетоні чи асфальті. При виявленні витоку змочіть тканину рідини. Якщо тканина забарвлюється в бордовий, синій, жовтий, зелений або фіолетовий колір, це рідина, що охолоджує. Вона має характерний запах, який складно сплутати з чимось іншим.
У більшості автомобілів сигналізатор на панелі приладів повідомляє про низький рівень охолоджуючої рідини. Однак у деяких випадках повітря може потрапити в розширювальний бачок та заповнити його, що завадить сигналізатору правильно відображати рівень рідини.
Огляд самого радіатора також допоможе визначити наявність витоків. Видимо сліди відрізнятимуться за кольором від решти компонента. Також на радіаторі може з'явитися кам'яний пил.
Пам'ятайте, що при високій температурі та тиску рідина витікатиме через негерметичний радіатор. Чим швидше ви відреагуєте на проблему, тим ефективніше зможете запобігти її погіршенню. Радіатор слід загерметизувати якнайшвидше.
Як усунути протікання радіатора?
Якщо ваш радіатор тече, насамперед потрібно знайти місце витоку. При незначних пошкодженнях, таких як невеликі тріщини або дірки, ремонт може виявитися найбільш економічним рішенням. Як можна загерметизувати витік радіатора? На ринку є засоби для ремонту, які можуть допомогти в разі невеликих витоків. Це тимчасове рішення, але його може вистачити доти, доки не буде проведено постійний ремонт або заміна.
Ремонт вигідний і ефективний тільки в разі дійсно незначних пошкоджень. Найчастіше для цієї мети використовують спеціальне сполучне, що нагадує популярний поксилін. А дехто дійсно використовує поксилін, але дірку краще залатати клеєм для радіаторів і головок. Однак у більшості випадків варто скористатися допомогою механіка, оскільки, як ми вже згадували, дістатися до радіатора може бути складно.
Якщо ви не бачите жодних пошкоджень і втрата рідини відбувається дуже повільно, можна залатати радіатор зсередини. Всупереч видимості, це дуже просто - достатньо насипати в нього спеціальний порошок або рідину. Герметик радіатора змішується з охолоджувальною рідиною. Якщо рідина десь підтікає, герметик вийде разом із нею, але на повітрі він затвердіє. Це закриє отвір. Цей метод не тільки неймовірно простий, а й дуже дешевий.