Якщо ви зупиняєте автомобіль з механічною коробкою передач і використовуєте тільки гальма, як це робите з автоматичною, ви будете розчаровані результатами. Щойно швидкість впаде занадто низько для вашої передачі, оберти двигуна почнуть змінюватися, і авто може робити різкі рухи. Зрештою, він затихне. Навіть якщо ви доїдете до перехрестя, ви все одно заглохнете, коли зупинитеся.
Щоб зупинити машину з механічною коробкою передач, крім педалі гальма, вам доведеться використовувати перемикач передач і зчеплення.
Чим відрізняється гальмування на механіці
Коли ви гальмуєте авто на автоматі, воно автоматично допомагає вам. Вона перемикається на нижчу передачу, коли ви сповільнюєтеся, відпускаючи педаль газу або натискаючи на гальмо. Найважливіше, що коли ви повністю зупиняєтеся, двигун продовжує працювати, незалежно від того, робите ви якісь дії чи ні.
Машина на механіці залишиться на тій передачі, на якій ви почали гальмувати. Якщо ви хочете їхати на нижчій передачі, вам доведеться перемикатися самостійно. Якщо ви натиснете на педаль, але залишите зчеплення вимкненим, не знімаючи ногу з педалі зчеплення, врешті-решт автомобіль їхатиме надто повільно для цієї передачі, і ваш автомобіль з механічною коробкою передач заглохне. Це особливо погано, якщо ви їдете на високій швидкості. Заглохнути на 4-й або 5-й передачі на шосе може бути катастрофічно.
Автомобіль з акпп навряд чи заглохне, коли ви зупинитеся (якщо тільки з ним не сталося чогось непередбачуваного). Якщо ви не зробите нічого, щоб запобігти глушінню, автомобіль з механічною коробкою передач заглохне.
Щоб запобігти зупинці автомобіля з механічною коробкою передач, ви можете скористатися кількома варіантами. Ви можете вимкнути зчеплення, натиснувши на педаль або переключившись на нейтральну передачу, або провести важелем перемикання передач, щоб підібрати передачу відповідно до частоти обертання двигуна. Автоматична коробка перемикає передачі за вас.
Перевага ручної коробки передач полягає в тому, що ви можете краще використовувати гальмування двигуном. Це коли ви уповільнюєте двигун, щоб сповільнити машину, часто перемикаючись на нижчу передачу. Під час гальмування двигуном на колеса припадає менше зусилля, що зменшує навантаження на гальма і зменшує їхнє зношування. Потренувавшись, ви зможете значно сповільнити автомобіль ще до того, як натиснете на педаль. Це правда, що ви також можете перейти на передачу нижче в акпп, але це менш природна дія, і не всі автоматичні коробки дають змогу легко скинути лише одну передачу.
Поширені проблеми під час гальмування на механіці
Коли ви починаєте їздити на авто з мкпп, питання як правильно гальмувати на механіці буде вас переслідувати. Існує кілька типових помилок, яких припускаються водії-початківці.
Забуваєте вичавити педаль зчеплення. Якщо ви сповільнюєтеся, не вичавлюючи зчеплення, двигун врешті-решт досягне досить низьких обертів, що призведе до його затримки та зупинки.
Забули відпустити педаль зчеплення. Якщо ви перебуваєте на нейтральній передачі, зчеплення вже вимкнене, і натискання на педаль створює знос без причини. Якщо ви щойно перейшли з вищої передачі на нижчу, ви не отримаєте переваг гальмування на нижчій передачі, поки не відпустите педаль зчеплення.
Не відпускайте педаль зчеплення повністю. Педаль має бути або повністю натиснута, або не торкатися взагалі. Часткове натискання на педаль відоме як «їзда на зчепленні» і призводить до надмірного зносу.
Не використовувати педаль зчеплення під час перемикання передач. Зазвичай ви можете обійтися без натискання на педаль без зчеплення, але це важко для зчеплення і навіть може призвести до ремонту трансмісії.
Відволікання уваги. З механічною коробкою передач є про що думати. Ви переміщуєте руку з керма на механічну коробку передач і, можливо, також рухаєте очима. Вам все одно потрібно звертати увагу на те, що відбувається на дорозі навколо вас. Ось чому важливо тренуватися, доки гальмування з ручним перемиканням не забиратиме всю вашу увагу, а стане таким самим природним і комфортним, як і зупинка автоматичної коробки.
Як гальмувати на механіці: популярні методи
Відпускання педалі акселератора - це тільки початок уповільнення. Для кращого контролю і плавності використовуйте зчеплення і перемикайтеся на нижчі передачі.
Під час рушання з місця зчеплення з'єднує двигун із трансмісією, а потім плавно передає крутний момент, коли ви відпускаєте педаль. Цей принцип використовується і під час уповільнення.
Відпустіть газ, даючи авто трохи сповільнитися. Натисніть зчеплення, перейдіть на нижчу передачу, плавно відпустіть зчеплення. Ви відчуєте плавне уповільнення.
Продовжуйте перемикатися на нижчі передачі, синхронізуючи дії з педаллю газу, щоб досягти потрібної швидкості або зупинитися.
Переваги використання зчеплення для уповільнення:
Ви можете точно регулювати швидкість, перемикаючи передачі.
Уникайте ривків і незручних відчуттів під час гальмування.
Двигун працює економніше на нижчих передачах.
Гальма зношуються менше.
Важливе зауваження:
Не перемикайтеся на занадто низьку передачу, щоб не пошкодити двигун.
Практикуйтеся, щоб навчитися правильно синхронізувати дії з педалями.
Використання педалі акселератора
Водій завжди повинен мати повний контроль над своїм транспортним засобом. Це означає, що коробка передач має бути увімкнена, щоб колеса могли чіплятися за дорогу. Використання педалі акселератора допомагає утримувати це зчеплення. Тому перед поворотом краще сповільнитися, а потім прискорюватися під час нього, а не гальмувати. Гальмування в повороті порушує розподіл ваги, що веде до втрати зчеплення.
Яка техніка гальмування з ручним перемиканням передач найкраща?
На завершення, не існує правильного або неправильного способу гальмування на автомобілях з механічною коробкою передач. Коли ви станете більш досвідченими в управлінні механічною коробкою передач, ви можете використовувати різні техніки гальмування залежно від ситуації. Метод понижувальної передачі, тобто перемикання передач під час сповільнення, більше підходить для поступової зупинки з помірної до високої швидкості, і він дає змогу вам краще контролювати ситуацію. Але якщо ви не їдете швидко, дауншифтинг може бути недоцільним.
Додатковий контроль під час перемикання на нижчу передачу може стати в пригоді на мокрій або слизькій дорозі. Крім того, що більше ви звикнете до перемикання передач, то природніше ви будете перемикатися на нижчу передачу, щоб отримати додаткове зчеплення з дорогою в погану погоду, незалежно від того, чи плануєте ви повністю зупинитися, чи ні.
Що коштує дешевше? Метод перемикання на нижчу передачу, коли ви перемикаєтеся назад, коли автомобіль сповільнюється, призводить до більшого зносу зчеплення. Інші методи більше зношують гальма. Гальмівні колодки дешевші і їх легше замінити, ніж зчеплення, але ви робите гальмівні операції регулярно, а заміна зчеплення відбувається набагато рідше. Варто зазначити, що жоден метод зупинки, якщо його правильно застосовувати, не завдає шкоди ні зчепленню, ні гальмам. Ці деталі роблять те, для чого вони призначені. Це не означає, що ви постійно натискаєте на гальма або вичавлюєте зчеплення. У каталозі авто ви знайдете різні машини з мкпп.