Шарнірне з'єднання, відоме як кульова опора, забезпечує рухливість поворотного кулака колеса щодо важеля підвіски. Конструкція опори включає корпус, палець, вкладиш і захисний пильовик. Обертання кульового пальця у вкладиші забезпечує поворот і нахил колеса. Захисний пильовик запобігає проникненню забруднень і вологи всередину шарніра, забезпечуючи його довговічність і надійність. У цій статті ми розберемо чому і як стукає кульова опора.
Чому кульова опора починає стукати?
Найпоширеніша причина стуку кульової опори - це зношення вкладиша. У процесі експлуатації вкладиш поступово стирається, що призводить до появи зазору між ним і пальцем. Цей зазор і є джерелом стуку.
Інші можливі причини стуку - це порваний або зношений пильовик, бруд і волога можуть потрапити всередину опори, що прискорить зношення вкладиша. Унаслідок сильних ударів (наприклад, під час наїзду на велику яму) палець або шарнір можуть деформуватися, що також призведе до появи стуку. Мастило зменшує тертя між пальцем і вкладишем. Якщо мастила недостатньо, вкладиш буде зношуватися швидше.
Де розташована кульова опора в автомобілі
Кульові опори розташовані в передній підвісці автомобіля, зазвичай по дві на кожне колесо. Вони знаходяться між важелем підвіски і поворотним кулаком колеса. Для того щоб побачити кульову опору, вам потрібно зазирнути під автомобіль або звернутися в автосервіс.
Як перевірити кульову опору
- Почніть діагностику з ретельного візуального огляду. Ознаки несправності кульової опори включають в себе пошкодження або розриви пильовика кульової опори, які відкривають шлях бруду і вологи, що значно прискорює знос шарніра. Не менш важливо оглянути корпус опори на предмет корозії або механічних пошкоджень.
- Перевірка люфту (монтуванням):
- Підніміть автомобіль домкратом і зніміть колесо.
- Вставте монтування між поворотним кулаком і важелем підвіски.
- Спробуйте похитати монтування вгору і вниз. Якщо ви відчуваєте люфт, це свідчить про знос цієї деталі.
- Перевірка люфту (лом-підйомом):
- Підніміть автомобіль домкратом і зніміть колесо.
- Помістіть лом-підійму під нижній важіль підвіски біля кульової опори.
- Підніміть лом вгору, спостерігаючи за рухом кульової опори. Люфт буде помітний неозброєним оком.
Як відремонтувати або замінити кульову опору
Кульові опори, на жаль, не ремонтуються. Якщо ви чуєте стукіт, це вірна ознака того, що пора їх міняти. Важливо врахувати, що навіть якщо стукає тільки одна опора, рекомендується замінити обидві відразу. Це необхідно для того, щоб забезпечити рівномірний знос і надійне зчеплення коліс з дорогою.
Процес заміни кульових опор доволі трудомісткий і потребує спеціальних інструментів і навичок. Помилки під час встановлення можуть призвести до серйозних проблем з керованістю автомобіля. Тому настійно рекомендується довірити цю роботу професіоналам.